måndag, januari 01, 2007

Lugn och ro

Det har varit en lugn jul- och nyårshelg, med ett par stressiga jobbdagar inemellan. Vi klarade budget för julveckan. Vi har förberett och börjat rean. Vi har bytt klappar och kramar. Och sen hem till friden. Inget partajande, inga stora hejdlösa middagar... bara lugn och ro. Och det var precis vad jag behövde!

Idag känner jag mig trött och håglös. Var hemma igår kväll, dels för att jag inte orkade bry mig om att försöka hitta på något, dels för att det vara rena stormen ute med vindbyar och ösregn. Mysigt värre. Ni har ju fått stormen hemma i Sverige nu också, har jag hört! T o m fyrverkerierna var lite avslagna igår. Edinburgh fick ställa in sitt stora Hogmanay-firande pga vädret, synd eftersom det brukar locka ungefär 100.000 pers!

Planen för idag är att måla naglarna. Och hänga undan tvätten. Kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förta dej inte :-) /M

Anonym sa...

Gott nytt år!

Du är väl redo att ta hand om mig i stora stygga UK?? :-)