söndag, januari 28, 2007

Kundvagn

Pust. Nu har jag äntligen en ledig dag efter att ha jobbat åtta på raken. Så blir det ibland när man är chef och personalen är sjuk och man är lite dumsnäll och lojal. Suck.

I övrigt så blev jag chockad när jag var på Sainsbury´s och handlade igår kväll. Jag fick en bänglig kundvagn! Ni vet en sån där när ett av hjulen har låst sig och den slirar och drar åt ena hållet så man får gå och hålla emot hela tiden. På fyra och ett halvt år i England så är det första gången det hänt... I Sverige tycker jag det var ungefär varannan gång man handlade. Det finns helt enkelt saker som engelsmännen är mycket bättre på. De sätter en ära i att inte ha "wonky wheels" på sina kundvagnar. Och inte behöver man ha med sig mynt för att få loss en heller. Man får använda dom alldeles gratis. Och sen finns dom i flera olika storlekar, så man kan välja en liten käck en om man inte råkar vara åttabarnsmamma. Jag hatar att stå på näsan i en jättedjup femkubiks kundvagn när jag bara ska köpa lite käk till mig själv över helgen. Så bra. Och sicket lyxproblem.

2 kommentarer:

Bantartant sa...

Well, den enda fördelen med den stora vagnen här i sverige är att jag fick plats med både maten och båda barnen, det gick mycket fortare då ju.
Nu ska jag slänga in lasagnen i ugnen... ungarna får kolla disney så länge...

jag väntar nog med vikingainvasion till i alla fall nästa helg

Anonym sa...

well de flesta sueprmarkets jag handlat pa under tio ar i london kor hart med myntlas pa sina vagnar, sainsburys med. men du har ratt i att de sallan ar wonky!