söndag, januari 07, 2007

Drömprinsen

I fredags kväll hade jag jag en date med min drömprins. En date som jag väntat på i två år. Och det var värt att vänta på!

Vi träffades över en öl en gång i januari för två år sedan, och det var meningen att vi skulle ses igen helgen därpå. Han blev sängliggandes i influensa i en vecka så det sket sig. Sen försökte vi flera gånger att hitta en kväll när vi båda kunde ses, men det kom alltid nåt emellan... Då och då, med några månaders mellanrum, har han poppat upp igen, jag får ett text eller ett mail och en fråga vad jag gör på lördag/ nästa vecka/ måndag kväll. Har aldrig kunnat få honom ur tankarna, och ingen annan kille jag träffat har ens kommit i närheten. Men universums alla gudar har varit emot oss. Fram till nu. Äntligen.

De flesta karlar skulle jag ha släppt för länge länge sen, men inte honom... han är speciell. Anna uttryckte en gång att "honom skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd!" Själv tycker jag att han är den sexigaste mannen i världen. Bättre än George Clooney, Brad Pitt och Robbie Williams i ett. Varenda detalj är perfekt. De flesta kvinnor kanske inte skulla hålla med. Själv kan jag sitta och bara titta på honom i timmar. Fast helst göra mer än titta, förstås...

Och att äntligen se honom igen var precis så toppen som jag visste att det skulle vara. Även om han på ytan inte är en "vanlig" kille, så är han en annan person under. Intelligent, vältalig, rolig, talangfull, omtänksam och rar.

Har en date med en annan kille imorrn (planerad innan den här dök upp igen), men jag betvivlar att jag kan uppbåda samma intresse för honom. Men jag gör det iallafall, mest för att hålla undan tankarna på framtiden med den andre... Snälla håll tummarna för att det blir en tredje date nån gång INNAN januari 2009! :-)

Det kanske blir en fortsättning, kanske inte. Jag vet vad det blir om jag får välja...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är otrolig med dina män, imponerad!

Helena sa...

Imponerad av vad? :-) Att jag är så dum/ envis att jag aldrig ger upp? Eller att jag träffar så många? Jag borde väl sitta lugnt och vänta på prinsen på sin vite springare som alla duktiga skötsamma flickor, men inte fasen har han dykt upp än... Det är inte svårt att få till en date eller två här, det svåra är att hitta nån som är vettig. Den här killen skulle jag gå igenom eld och vatten för, men jag vet inte om det hjälper...

Anonym sa...

Jag håller alla tummar!

Kram!

Anonym sa...

Lycka till med dromprinsen och 2007! Du verkar vara en toppentjej och val vard allt gott. Det du skrev om den ynkliga hoppingivande julgranen var bland det finaste jag last pa lange. /En anonym men hangiven kvinnlig lasare :o)

Helena sa...

Tack, anonym! De orden värmde verkligen... :-)

Anonym sa...

Om du är glad så är jag glad :-) Men liiite olika smak har vi! Tur är väl det... Och det är ju insidan som räknas, eller hur, my dear friend?! Stor kram! ///Anna