tisdag, januari 16, 2007

Bygg AB

Nu har dom börjat bygga om i lägenheten ovanpå. Två gubbs har slamrat och brötat och dunkat och hamrat hela dagen. *suck* De var iallafall hyggliga nog att komma ner och knacka på för att be om ursäkt för att de förde sånt oväsen.

De ska bygga om köket, byta ut nån dörrkarm och renovera i övrigt. Jag frågade hur länge det skulle ta och en av dom svarade "åh, inte mer än fyra fem veckor sådär!" "Seriously???" "Ja, men det här oväsendet blir nog bara till slutet av veckan eller så, sen blir det ju tapetsering och sånt där... det låter ju inte så mycket..."

Vilken enorm TUR att jag råkar vara ledig tisdag, torsdag och fredag den här veckan, så jag verkligen för en gångs skull har tid att vara hemma och njuta av friden! Ha. Får väl ge mig ut och shoppa på dagarna, när det blir för illa. Kan jag skicka dom en faktura, tro?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!

Vi måste ses snart!