torsdag, januari 18, 2007

Stormy weather

Idag drog byggjobbarna igång klockan 7.20 på morgonen. Stöööööön. Visserligen rev dom inget kök idag, det var mer lite småslamrande... men inte särskilt vilsamt ändå! Hur kommer det sig att dom dök upp så tidigt idag när jag är ledig, men en timme senare igår när jag var på väg till jobbet?? Är dom synska? Dessutom fick dom sig en fin syn igår, eftersom jag skuttade ut på trappen och rättade till dörrmattan med rumpan i vädret och diverse krångliga manövrar... innan jag vände mig om och såg dom båda stå där på trottoaren och illflina åt mig. Lyckat.

Annars har vi haft storm här idag. Jag har tappat räkningen på hur många gånger soptunnan (tämligen stor och tung) har blåst omkull, till sist fick den ligga kvar. Har inte gett mig utanför dörrn. Har några ärenden, men dom tar jag imorrn. Det måste väl ha lugnat sig till dess?

Inga kommentarer: