torsdag, januari 11, 2007

Fyra dagar

Aaaaaah nu har jag ledigt några dagar! Ett par semesterdagar som måste tas ut innan slutet på januari, annars förlorar jag dem. Här i England får man inte spara semester, som man kan hemma i Sverige. I och för sig så har vi ju inte alltid lika många dagar heller, så det blir inte mycket att spara. Själv har jag 20 dagar... Ofta får man extra dagar ju längre man jobbat på företaget, men det är upp till arbetsgivaren. Inte lagstadgat som i Sverige, alltså...

Och nej, jag kommer inte till Sverige den här gången. För det första har jag bara fyra dagar, och för det andra vill jag faktiskt ha lite ledigt här hemma för en gångs skull. Jag vet inte om ni därhemma inser hur slitigt det är att komma på besök... det är ingen semester alls! Alla vill träffa en, jag försöker hinna med 10 saker om dagen och det slutar med att jag flänger runt som en skållad råtta och sen är tröttare när jag kommer hem än när jag åkte... Dessutom har jag ingen marsvinsvakt just nu, blev ju rejält bränd med den "professionella" förra gången så vet inte riktigt vem jag kan lita på.

Min granne som bott ovanpå flyttade igår. Hon såg till Snoddas när jag var hemma på pappas begravning, och hon har varit en bra granne. Just nu är det tomt och tyst, men jag bävar för dagen då nån flyttar in. Ungar, partyn, stereo...? Det är ganska lyhört här, och grannen Anne har alltid varit tyst som en mus. Hoppas det inte blir för illa!

Hade min date i måndags som planerat, och det var ungefär som jag trodde. Han har en charmerande fransk brytning och är väldigt trevlig, men att försöka charma mig dagarna efter drömprinsen E finns det nog inte en karl i världen som klarar... Det var en mysig kväll, och jag får vara glad för det. E har jag chattat med som hastigast, och det blev nån antydning om "nästa gång" och "catch up soon", men inget konkret. Oh well. *suck* Ska nog inte hoppas på den stora kärleken där.

Inga kommentarer: