fredag, maj 12, 2006

Pyttepytt

Skönt med en ledig dag, även om jag inte är direkt uttröttad! Igår var första dagen i Kingston, och det blev lite rörigt eftersom båda huvudägarna beslöt sig för att titta in, plus att regionschefen var där större delen av dagen. Och så första mötet med min heltidare G, som visade sig vara en något bohemisk dam i 50årsåldern.

Butiken är verkligen pytteliten, och eftersom både jag och G är tämligen bredarslade var det knappt vi kom förbi varandra bakom kassadisken, ha ha! Varmt var det också, för G trodde hon hade satt på luftkonditioneringen på morgonen, när hon i själva verket hade stängt av den...

Men dagen gick ganska fort och vi tog rätt mycket pengar. Jag hann bara sluka en hamburgare vid halvfyratiden, pga av alla besök och allmän virrighet. G har ju bara varit där ett par veckor, så ingen av oss visste egentligen vart någonting fanns. Och givetvis gick brandlarmet precis när jag skulle gå hem! Oh well. Det blir lättare när jag vant mig :-)

Idag ska jag till Lakeside igen för att träffa M (han har en intervju där) och se om jag kan hitta ett par snygga toppar till jobbet. Vädret är härligt så det blir en fin resa!

Förresten så är det här post nummer 100 på min blogg. Ifall nån bryr sig.

Inga kommentarer: