måndag, maj 08, 2006

Gnistrande stenar

Första dan på nya jobbet avklarad! Måndag till onsdag den här veckan ska jag "träna" i butiken i Richmond, så jag kan lite mer om företaget innan jag skickas in till min egen butik och personal :-) Karin, som är chef i Richmond, var väldigt trevlig och dan gick ganska fort. De flesta procedurer liknar sånt jag gjort innan så det var inte svårt att snappa upp. All redovisning av sålda varor, siffror, lönerapporter mm sker manuellt. Påfyllning av sålda varor, som kunde ta timmar av slit på Mexx, var klar på ca 5 minuter. Inga problem!

Vi gick igenom alla olika stenar och material, och hon blev lite småimponerad att jag kunde såpass mycket. Men har man haft egen smyckesaffär så har man! Skulle väl vara skrutt om jag inte visste nåt om ametister, bergkristaller, turkoser, labradorit, bärnsten (Anna, kommer du ihåg vår "inköpstur" till Polen?) , abalone, agater osv osv efter så många år med min egen ögonsten Athena Bijouterier... Och smyckena här är ju så läckra så man bara vill köööööööpa!

Ingen stress, inget klag från varuhuschefer, inget spring fram och tillbaka eftersom butikerna är så små, och det känns som att det är en positiv och tillåtande attityd i företaget. Känns bra! Regionschefen Tara ringde och önskade mig välkommen och frågade hur det gick. Hon och jag ska jobba ihop i Kingston de sista två dagarna den här veckan.

Trots alla nya intryck och en timmes restid båda vägarna kände jag mig piggare när jag kom hem än vilken normal dag som helst på Mexx! Fast så kändes det ju när jag började där också... tiderna ändras.




Kolla in mer smycken från TOKO här

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart jag minns Polen... Fast jag tänker inte främst på bärnsten utan en viss fröken Henrikssons frisyr vid tillfället. Europe - släng er i väggen! Typ ;-)