söndag, maj 07, 2006

Halvdan dag

Regnigt och trist igår. Pappa är dålig igen, pratade med både min farbror Alf och pappas fru. Skickade paket till Sverige och posten insisterade på Parcelforce, vilket kostar skjortan. Fast jag har skickat tyngre paket än så förut, och då gick det bra på vanligt billigare sätt. Den vanliga inkonsekventa stilen i England *suck*

Köpte månadskort för resorna till jobbet efter att ha skickats runt till flera olika luckor på station och utan att fått svar på alla mina frågor om zonerna och tilläggsavgifter. Skulle fixa några smågrejer och kom precis in i shoppingcentret när högtalarna meddelade att det var en "emergency" och alla fick lämna byggnaden. Hade ont i huvudet. Kände mig trött. Fast jag köpte lite gräsfrön och strödde ut i trädgården på ett tämligen planlöst sätt (det funkade bra förra året!)

Ringde till mamma och klagade av mig. Tack för att du finns! Textade M att jag kände mig lite låg (Helenas potentiella-pojkväns-test) och han ringde två gånger på kvällen för att kolla att jag var okay. (Han klarade testet)

Inga kommentarer: