söndag, maj 28, 2006

Life goes on

De senaste dagarna har varit ganska tröga. Har känt mig väldigt trött och det är mycket tankar som har snurrat i skallen. Mest känner jag en slags lättnad över att pappa inte behöver kämpa mer. Det finns en gräns när det inte är värt det. Men samtidigt är det märkligt att veta att jag aldrig kommer att se honom igen. Det sista mötet vi hade var fint, och det har jag med mig.

Vet ännu inget datum, men jag kommer att boka resa hem till begravningen så fort jag får besked. Min chef Tara har varit toppen, hon erbjöd mig att ta ledigt både nu och till begravningen, och emellan också om jag behövde det. Och om jag behöver prata, eller behöver hjälp med nåt är det bara att ringa. Schysst. Men jag föredrog att jobba på som vanligt, det är mycket bättre att hålla sig igång istället för att sitta hemma och tjura. Kunder och kollegor får en att tänka på annat!

Har sållat en del agnar från vetet p g a det här. Intressant att se hur folk reagerar när man berättar. S, som jag tänkte träffa, sa bara "okay honey" och frågade sen om jag var sugen på ni-vet-vad. Jamen hallå!! Mr Känslig 2006. Så han hamnade snabbt på "Date? No f-ing way!" listan.

M har varit suverän. Jag kan ringa när som helst på dygnet och snacka, och han är klok och snäll och bryr sig. Oavsett vad som händer/ inte händer mellan oss så är han en underbar person. Gullet.

Har också mått bra av att chatta/ prata med L - en ny förmåga. Lite för ung, lite för kort - men vem bryr sig! Trevlig och ganska djup och känslig. Eventuellt ska vi ses ikväll och käka middag. Mest för att snacka. Jag är nog inte upplagd för nåt häftigare än så just nu.

Tack alla ni som har funnits där nu när jag behövt er!! Anna, mamma, Zappa, farbror Janne, Magnus, Pia mfl - ni är toppen.

Inga kommentarer: