torsdag, maj 04, 2006

Confused

Idag på eftermiddan fick jag äntligen en chans att träffa M igen. Vi gjorde upp att vi skulle ses på shoppingcentret Lakeside, där jag brukade jobba. Jag ville kolla kläder, och presenter åt mamma som fyller år nästa vecka. Och så ville vi kolla vad det fanns för lediga jobb åt honom... han bor bara en halvtimme därifrån så det skulle passa bra att jobba där. Överlag hittade vi väl inte det vi letade efter, men ett par grejer till mamma blev det iallafall!

Det är nästan en månad sen vi sågs förra gången, men vi har haft väldigt tät kontakt - oftast flera gånger om dagen - sms, över telefon, chattandes på datorn... Har hunnit bli riktigt nära vänner... ibland känns det som om det är där vi kommer att hamna i slutändan... men samtidigt finns det helt klart en massa kemi mellan oss...

Han gör mig lite förvirrad eftersom han har så många sidor. Han är oerhört kaxig, men samtidigt väldigt ödmjuk. Självsäker som få, men lyssnar alltid på mina råd. Han har en kamphund och tränar kickboxing, men spelar också piano och skjutsar mamman till mataffären. Gör anspelningar som värsta sexdåren (får utelämna dom eftersom bloggen är familjevänlig, ha ha) för det mesta, men skickar små gulliga text rätt vad det är, typ "ååå jag ville krama dig ikväll" eller "hur mår min lilla svenska sötnos idag". Han ser ut som en fotbollshuligan, men är oerhört professionell i arbetslivet. Väldigt intelligent, driven och passionerad. Jag fattar ingenting egentligen... men det är väl det som är så fascinerande.

Inga kommentarer: