måndag, december 05, 2011

Svärmorsproblem

Idag känner jag mig lite sisådär. Är inte så värst förtjust i julförberedelser, det är nog en arbetsskada från för många år inom handeln! Det ska planeras och skickas julkort och handlas presenter och skickas grejer utomlands och pysslas och donas. Andy är trött och sliten och då faller alltihop på mig att hålla reda på. Blä.

eBay var det dock full fart på i helgen, vilket var skönt för det drog in en liten extraslant mot en vanlig helg. Mina grejer är ju mestadels "stocking fillers" alltså inte huvudpresenter utan "det lilla extra" så de säljs ofta senare än andras. Men då gäller det ju att kunderna förstår att varorna tar längre tid i posten strax före jul... Vi kan ju inte gärna leverera personligen!

Jag blev mer trött och grinig imorse, när svärmor ringde och snäste åt mig. Det visade sig att min kära (hmm) svägerska hade berättat för henne om en kommentar jag gjorde i förbifarten häromdagen. Jag utgick ifrån att det skulle stanna hos min svägerska. Men icke. Direkt vidare till svärmor som blev sur för att jag hade en åsikt om något hon han gjort. Hon visste ju inte att hon inte skulle göra detta och bla bla bla. Grejen var den att jag och Andy båda två klart och tydligt hade bett henne för några veckor sen att INTE göra denna sak. När jag påpekade detta snäste hon "jaha, men då glömde jag väl bort det då!" och sen fortsatte hon gnöla på mig. *suck*

Så nu är jag sur på svärmor för att hon gjorde precis raka motsatsen till det jag bad henne om. Och så är jag sur på svägerskan för att hon sprang raka vägen till henne och berättade. Och så är jag sur på svärmor för att hon ringer och skäller, när hon faktiskt borde be om ursäkt för att hon inte lyssnade. Hej och hå.

Nu behöver jag något gulligt som piggar upp. Då blir det den här:

Inga kommentarer: