fredag, december 30, 2011

En tripp till Barnstaple

Nu har vi varit in till "stora staden" Barnstaple (hela 25.000 invånare!) och shoppat loss. Det vill säga Lewis shoppade loss. Lite julpengar och presentkort hade han fått att sätta sprätt på, och konstigt nog blev det Game och Gamestation som besöktes. Vem hade kunnat ana? ;) Batman Arkham City, Call of Duty MW3 och gamla Dead Rising 2 blev dagens skörd för den lille ängeln. Plus en MW3 t-shirt. Ju mer blod och zombies desto bättre. Han och Andy är inte lättskrämda och brukar kolla typ Saw-filmerna, Final Destination och annat medan jag sitter och kurar för mig själv framför datorn. Inte min grej alls.

Själv fick jag nöja mig med en snabb runda bland hårvårdshyllorna på Boots medan Andy och Lewis följde mig i hasorna som ett litet uttråkat lämmeltåg... Det ösregnade och blåste och var allmänt miserabelt, svårt att få parkering och tjockt med folk överallt eftersom alla andra också kommit på samma idé. Men det var ändå trevligt att komma ut lite och ha en "family day out" för det blir inte av så ofta.

Häromdagen hann vi med att fira Andys födelsedag med familjen, med tårta och det gamla vanliga. Imorgon är det dags för nyårsafton och då kommer svärisarna, Tracey och pojkarna över igen. Vi har ett blygsamt (jämfört med annars) fyrverkeri som Andy ska gå lös på i vanlig ordning. Ibland undrar jag varför jag tillåter en man som önskar sig eldkastare i julklapp och som en gång satte eld på sin kusins ögonbryn att handskas med pyrotekniska mästerverk, men han är faktiskt någorlunda försiktig... Och grannens hund är döv. Som tur är.

Inga kommentarer: