fredag, december 16, 2011

Lucka nummer 16

Julgranen är uppe och den är knubbig och fin. Vädret har lugnat ner sig lite, men det blåser och regnar och haglar fortfarande varje dag, även om det inte är lika extremt. Vi ligger ganska lågt med julklappar i år, så det vi behöver har vi skaffat. Julkorten är skickade. Jag ska bara fixa nåt litet fint till Sue på postkontoret, hon får stå ut med mig rännandes där varenda vardag hela året om! Kanske ett halsband och en chokladask.

Tradera har jag tagit en paus ifrån över jul. Det blir alltid för mycket strul när kunderna hoppas och tror att de ska kunna få hem varor hela vägen från England på typ tre dagar veckan alldeles före jul. Så i år offrade jag lite försäljning för att få lugn och ro. Lördagen före jul - imorgon - är normalt den jobbigaste och mest hektiska dagen på hela året för de som jobbar i butik. Och jag måste erkänna att jag är lite nöjd i smyg att jag inte behöver göra det i år... Jag behöver inte ens lyssna på de dansande teddybjörnarna sjungandes två miljoner julsånger i Kingston. Fast kunderna brukade tycka det var komiskt när jag och Geraldine och Maya sjöng med och gjorde vår egen lilla dans. Tortyr skulle en del andra kalla det.

Inga kommentarer: