söndag, december 25, 2011

Driving home

Juldagsfirandet är över. Vi har ätit alldeles för mycket mat, fått presenter som inte ens var i närheten av vad vi önskat oss, spelat familjespel, monterat ihop en flygande radiostyrd haj fylld med helium, suttit i 7 timmar i norra Devons mest obekväma soffa och genomlidit ett par riktigt dåliga filmer. Allt är som det ska, med andra ord.

Tracey hade gjort sig extra besvär med min mat idag och det fanns mycket LCHF-vänligt på julbordet... stekt kalkonlår, korvar och kött av olika slag, coleslaw, massor med ostar, majonnäs, keso, ägghalvor, räkor, avocado, fläsksvålar, nötter, blåbär och grädde... pust. Hon bad häromveckan om en lista på saker jag kan äta, och jag tror att hon tog den bokstavligt att ALLT som stod på listan var det jag ville äta på en och samma dag!

Idag avslutar jag min musikala adventskalender. Igår, på vår svenska julafton, fick ni min svenska favorit. Så det är inte mer än rätt att ni på vår engelska juldag får min engelska favorit. Den bästa jullåten någonsin. Bring on the gåshud.

Inga kommentarer: