fredag, december 09, 2011

Lucka nummer 9

Mera regn. Och vind. Och lite kyla ovanpå. Fast jag ska väl inte klaga, mamma har blivit mer eller mindre insnöad idag och jag vet att ni i Sverige har det eländigt!

Idag har det varit en vanlig halvtråkig dag, packat varor och slagit in några julpaket, varit till postkontoret som vanligt och till apoteket, handlade lite mjölk och julklappspapper, mailat lite kunder, listat ett par nya annonser på eBay och webshoppen... Inte så jättespännande kanske!
Middagen blev stekta fläskkotletter med aromsmör och smörstekt vit- och grönkål. Inte så dumt, den stekta kålen ska jag nog köra med oftare som omväxling! Och snart ska vi sätta oss och mysa i soffan och kolla nytt avsnitt av Criminal Minds.

Tillbakablick: när Andy och jag först började träffas, visade han ett foto på mig för sin syrra Tracey, numera min svägerska. Hon konstaterade då bestämt att jag var väldigt lik Kim Wilde. Fan trot. Hon hade nog inte kontaktlinserna inne. Men det är en sån där komplimang man kan lägga på minnet för de dagar då man känner sig ovanligt ful, klunsig och gammal... de flesta dagar, alltså!

Inga kommentarer: