lördag, december 24, 2011

God Jul!

Vi har tittat på Kalle Anka, Ferdinand, Askungen och de andra på YouTube. Vi har ätit skinka och rödbetssallad och köttbullar och allt det andra. Jag har fått en fantastisk bukett med tolv mörkröda rosor från Andy. Har fått telefonsamtal från farbröderna och bästaste Anna, massor med sms och Facebookhälsningar. Strax ska jag öppna julpaketet från mamma och senare ska jag ringa farmor. En komprimerad svensk jul med det allra viktigaste.

Ni firar säkert mycket mer. Men å andra sidan har ju julen inte ens börjat för oss, officiellt. Alla runt omkring oss kör på som vanligt. Grannen står utanför garaget och målar bokhyllor. Postisen dök upp han brukar. Folk panikhandlar det sista på Tesco. Men i vår lilla svenska bubbla myser vi ifred och njuter av vår "extra" juldag. Vi tänder adventsstakar och gran och gosar i soffan med en kopp te och en ask choklad (åt Andy, alltså...).

Jag är säker på att ni är supertrötta på alla mina julsånger vid det här laget. Men jag lovar att det bara kommer EN till, imorgon. Men det är ju så att för mig bara MÅSTE det vara Adolphson & Falk på självaste julafton. Min svenska julfavorit, alla kategorier.

God Jul på er. Ha det gött.

Inga kommentarer: