onsdag, april 26, 2006

Fint främmat

Idag blev det en körig dag på jobbet. Heidi och vår "UK retail operations manager" L (ett av högsta hönsen) kom på besök... de hade ett möte med Allders och Heidi passade på att träffa mig för första gången - 3 dar innan jag slutar, ha ha Äntligen tror jag att jag fick henne att förstå att hon faktiskt måste få in nån som kan göra mina timmar redan nästa vecka - annars blir det 1 1/2 personal på 3 avdelningar! Ja alltså 1 hela dan och 1 som går hem 14.30...

H intervjuade ett par personer för min postion medan hon var där, men jag tyckte dom verkade tämligen menlösa bägge två... Snokade lite diskret och fick reda på att dom kommer att erbjudas en betydligt lägre lön än vad jag har. Lite sniket av Mexx men jag misstänkte att dom skulle göra så!

Fick en del fina ord under dan iallafall. H tyckte jag skulle ringa henne om det inte funkade med det nya jobbet, och hon berömde utseendet på ett par av avdelningarna. L tackade för mitt engagemang och allt hårt jobb jag lagt ner. En av mina deltidare som inte jobbar så ofta kom in och talade om att jag var den bästa chefen hon nånsin har haft (tror hon fiskade efter löneförhöjning, he he), att jag var så vettig och förstod och gick att prata med osv osv. Oh well... det är ju bättre att få höra sånt lite sent än inte alls...

Inga kommentarer: