lördag, april 22, 2006

Appraisals

Idag gjorde jag två "staff appraisals" (typ utvecklingssamtal) på jobbet... vill hinna prata med alla i personalen innan jag slutar. Inte schysst mot dom om nån helt ny kommer in och ska bedöma deras kompetens. Det luriga här är att även dom som är värdelösa tycker själva att dom är skitbra på allting! Ingen självkritik alls. Ibland saknar jag den svenska blygsamheten.

Ser ut som att dom inte får in nån ny manager i tid, utan det blir nån som får gå in och vikariera ett tag. Inte så lyckat, men det är ju inte mitt problem. Det roliga är att nu har Tanya fått nytt jobb, så hon kommer också att sluta! Hon var ju det naturliga valet... det blir tufft för dom att hitta nog med duktiga chefer nu, ha ha!

Imorrn blir det en date igen... en kille som jag har haft kontakt med ett litet tag. Lång, mörk och stilig... men väldigt ung. (Hur ung? Tja, jag var stor nog att ha kunnat sitta barnvakt när han föddes...) Nåja, vi ska bara ut och ta en öl eller nåt. Tror jag. Iallafall får jag mycket nya kompisar på det här sättet!

Inga kommentarer: