söndag, mars 04, 2007

Lite svammel som ingen förmodligen bryr sig om

Nu har jag varit så där slapp med bloggandet igen... har tänkt skriva nåt säkert 20 gånger den här veckan, men har inte orkat uppbåda tillräckligt med energi.

Uppdatering på karlarna: L dök upp på måndagskvällen... vi pratade (jo, faktiskt!) i över en timme. Han är väldigt speciell. Men det kommer att ta tid, som sagt...

C har definitivt sjunkit långt ner på listan. Visst vet jag att han håller på med flyttförberedelser den här veckan - men ETT telefonsamtal kan han väl ha tid med iallafall?? Lite uppmärksamhet vill man ju ha, särskilt i det första skedet när man just har träffat nån.

De andra har jag överhuvudtaget inte brytt mig om.

I övrigt så har det regnat i princip hela veckan. Bilen har stått lite för länge och startar inte. Mitt fel. Lampan i badrummet har gått och jag kan inte få loss glasgloben för att byta ut den. Kan man sminka sig i mörker, tro? En i personalen har varit sjuk hela helgen så vi har varit underbemannade, och dessutom kunde jag inte köra två av mina personalutvecklingssamtal som planerat. Vi sumpade veckobudgeten med 32 pund. C norpade min tändare sist han var här så jag bränner fingrarna varje gång jag ska laga mat och måste tända gasspisen. Lönen är nästan slut som vanligt. Jag är trött. Byggjobbarna drog igång klockan sju på min enda lediga dag. Dagen efter kom sopbilen kvart över fem på morgonen. Är det verkligen tillåtet?? Min nya dator fungerar fortfarande inte som den ska, tur att den gamla håller ihop. Kan inte öppna hotmail, messenger, blogger, svenska banken, expressen och vissa andra slumpmässiga sidor. Har pratat med affärens, AOLs, Belkins och Microsofts telefonsupport och ingen klarar av att lösa det. Alla skyller på nån annan.

Men annars är det bra!! (skrev hon med uppbådad glättighet)

Har fått massor av lovord från både ägare och regionschef den här veckan, plus att jag lyckades vända en kund som surat i flera veckor till en nöjd kund som ringde och tackade. Minsann! Jag har hittat nytt hår-gunk från Toni&Guy som är jättebra för lockarna. Jag ska köra vegetarisk mat hela veckan i ett försök att vara etisk och nyttig. Har fått kontakt med en tjej på nätet som dragit igång en "kompisgrupp" här i krokarna, så vi ska försöka samla ihop ett gäng och gå ut. Dessutom kommer Barenaked Ladies till England om några veckor, och jag och Jem ska gå på en eller två av konserterna. Ska bli skitkul.

Det kunde vara värre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hår-gunk från Toni&Guy? Spännande, vad heter produkten? Alltid på jakt efter d e n produkten, som ska rädda mina lockar... :o) Annars kan jag bara tillägga att det är något i luften, alla i min närhet kör med tillkämpad glättighet just nu...
/Maria

Helena sa...

Jag kör med Beach Curl Spray och Soft Curl Cream. Såvitt jag vet finns de redan i Sverige! Jag handdukstorkar håret och kammar ut det. Sprayar sedan Beach Curl över hela håret, och tar efter det en rejäl klick Soft Curl Cream och kramar in i topparna och längderna(fast inte i hårbotten). Sen fönar jag med tratt medan jag kramar fram lockarna. Fixerar med vanlig spray när det torkat. Funkar för mig!!

Anonym sa...

Tack, vad gulligt av dig att forklara hela processen. Detta maste jag prova, det har bara varit for manga bad hair days pa sistone... Doughnut Day later lovely, tror jag ska leta upp en partner in crime att starta en liknande tradition med! Gillar din blogg!