måndag, mars 05, 2007

Doughnut Day

Varje måndag är det "Doughnut Day". Det har jag och ML bestämt. För det är bara vi två som jobbar på måndagar, och då behöver vi ju nåt upplyftande för att klara av veckan vi har framför oss. Det finns en Krispy Kreme-shop i vårt shoppingcenter, och dit turas vi om att gå... och så köper vi ett par smaskiga, extremt söta och onyttiga munkar var och en mugg varm choklad - varje måndag förmiddag. Och sen frossar vi... Yum yum.

Annars så har jag hoppat över kött i tre dar nu... det är nog det längsta jag varit utan, tror jag. Rent moraliskt så är jag - som den djurälskare jag är - emot tanken på att äta döda djur. Men tyvärr så tycker jag att det är såååååå himla gott! Konstigt nog så har jag inte saknat det alls dom här dagarna. Har käkat mycket nudlar, grönsaker och fisk. Skaldjur och fisk har jag bestämt mig för att jag får äta den här veckan, likaså ost, ägg och yoghurt mm. Jag är ju inte nån fanatiker heller! Hittills mår jag finfint... funkar det så kanske jag fortsätter ett tag. Vi får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

You're tagged!! :-) Se min blogg for detaljer!