torsdag, mars 15, 2007

IRL

Vi har 20 grader varmt i Croydon idag. Är ni avundsjuka?? *lipar*

Igår kväll var jag på middag hos bloggarkompisen Vivi, och det var väldigt trevligt! Vi mötte upp på perrongen i Wimbledon efter jobbet, och tog tåget hem till henne. Hon fixade tonfiskpasta och rödvin, och vi satt och pratade med varann och med hennes marsvin ändå tills vi upptäckte att klockan hade närmat sig midnatt och jag hade missat sista tåget! Oh well. Det fick bli en taxi istället, men det var inte så fasligt dyrt... jag lyckades t o m pruta lite eftersom jag inte hade så mycket kontanter på mig!

Det var märkligt att träffa någon för första gången som man vet så mycket om och tycker sig känna så väl, men aldrig har sett! Samtidigt så underlättade det eftersom vi redan vet så mycket om varandra - man behöver inte förklara varenda liten detalj om sitt liv. En rolig kväll var det iallafall, med en salig blanding av engelska och svenska, jobbprat, karlprat och djurprat... Tack Vivi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack sjalv!! :-) Det var verkligen jattetrevligt!

Brazilian Linda sa...

Vad mysigt! Jag önskar jag ahde en (bloggar)kompis att mysa med också :)

Gilalr du inte kaffe?? hur är det möjligt :) jag är en kaffe addict! Starbucks here I come! mmmmmmm "Tall skinny cappuccino please"... I miss starbucks :(