söndag, mars 25, 2007

De e mycke nu

Det har varit full fart hela veckan, ursäkta bristen på uppdateringar! Vår "store visit" gick jättebra, jag fick så mycket beröm att jag gått omkring och känt mig lite mallig sen dess... Våra displayer är "absolutely fabulous", jag är en av de viktigaste/ mest kompetenta cheferna i kedjan, butiken sköts exemplariskt, vi förvarar lagervarorna på rätt sätt, allt är så välorganiserat osv osv. Skitkul!!

Vi hade gott om tid att prata, och jag hann komma med både förslag och funderingar. Vi kom till och med in på min blogg och hur den funkar... de var väldigt nyfikna. Nu har jag en göra-lista som vi ska jobba efter, lite småsaker som t ex att förbättra dekoren på utsidan av affären, och så ska jag knåpa ihop ett formulär som kan användas av alla butikerna för att hålla reda på vilken utrustning som behövs till just deras butik - t ex vilken sorts glödlampor och lysrör som används, var man får tag på bläckpatroner till kassaapparaterna, specialverktyg som måste användas till vissa reparationer och såna saker. Ska bli intressant! Jag tycker om såna arbetsuppgifter, och det var också jag som föreslog att jag kunde göra lite mer för att avlasta dom på huvudkontoret.

Den här helgen behövde jag iallafall inte rycka in och jobba extra på min lediga söndag. Skööönt. Istället blev det en date med en spansk kille, kunde ha varit toppenromantiskt eftersom förutsättningarna var goda - lite solsken, båttur på Themsen, promenad längs floden och sen pint och middag på mysig pub. Killen var jättesnäll... men... nej nej nej. Kändes inte rätt alls. Fast en hel del fina vyer fick jag ju se iallafall... St Paul´s upplyst i mörkret, Buckingham Palace (ganska så folktomt på en söndagseftermiddag förutom en bunt turister som försökte ta kort på de stackars vakterna som inte får röra en min) och 10 Downing Street knallade vi förbi, Big Ben och Houses of Parliament också med upplysta fasader. Mäktigt.

Det är fortfarande L som gäller. Har svårt att se att någon kan vara bättre. Fast jag slutar ändå inte försöka... Vi har haft lite sporadiskt kontakt under veckan, och ska försöka hinna ifatt varann under nästa vecka om det går. Nån gång ska jag berätta lite mer. Det är krångligt. Men jag tror han kan vara värd det.

Vad det gäller den semi-vegetariska (har jag lärt mig att det heter när man avstår från kött men äter fisk och skaldjur) kosthållningen så är det nu 3 veckor and counting... Jag mår bra, och det har varit lätt att avstå. Lite pyssligare med jobbluncherna, kanske, men det finns ganska gott om alternativ att välja på. Omeletter, fiskburgare, tonfiskmackor, sallader, potatistortillas, falafel, laxbaguetter och sånt brukar jag hitta. Nu längtar jag efter lite sommarvärme så jag kan börja sitta i parken och käka lunch igen... Det har varit kallt och rått sista veckan, blä!

Inga kommentarer: