söndag, december 17, 2006

Workaholic

Ursäkta bristen på uppdateringar! (Sorry Pierre! :-) ) Den här veckan har bara varit jobb, jobb och mera jobb. Gjorde sex dar på raken, hade ledigt på onsdagen då jag flängde runt som en skållad råtta och fixade julklappar till personalen, skrev och postade julkort och en massa annat, och jobbar nu sex dar på raken igen. Har dessutom gjort en extra timme eller två varje dag. Igår hade vi högsta budgeten på hela året, och vi tog mer pengar under dagen än vad vi normalt gör på en hel vecka... Pust.

Detta leder till tämligen lite aktivitet på kvällarna... typ "ät nåt som går att värma i micron och somna sedan i soffan före klockan tio".

Fick sparka en av jultjejerna, så därför är schemat lite tajt och därför får jag gå in och jobba idag igen. CA, den unga tjejen som jag var osäker på men som trots allt gjorde ett vettigt jobb, skickade mig ett text klockan sju på tisdag morgon "Sorry jag kan inte jobba i kväll eftersom jag inte mår bra alls". Jag HATAR när dom textar mig om sjukdom och vägrar acceptera det. Dessutom är "inte mår bra" inte nån sjukdom som jag känner till... jag vill veta vad som är fel! Hur ska jag kunna veta hur länge de blir borta och kunna planera bemanningen?Är det hosta, magsjuka, vrickat foten, feber, brutit en nagel...? Textade tillbaks "Det finns inget som heter "texta in sig sjuk" - du måste faktiskt ringa och prata med mig personligen" Har inte hört ett ljud sen dess.

Försökte ringa henne flera gånger men hon svarade inte. Hon dök inte upp på onsdagen heller. Uppenbarligen har hon fått nåt viktigare för sig. Så på torsdagen ringde jag och lämnade ett meddelande att hennes kontrakt har upphört. Har fortfarande inte hört nåt. Men mina tjejer kan täcka de flesta skiften så vi är okay. Det är bara söndagarna - jag gör den här och G gör julafton (det finns gränser för vad jag gör - jobba julafton ställer jag inte upp på om jag kan undvika det!!)

Mark sa tidigare att jag kunde komma över till honom på jul, men nu ska han tydligen fira med föräldrarna... Vi har knappt kommunicerat senaste veckorna, och jag skickade honom ett surt mail att jag inte ställer upp på den här situationen längre. Genast var han online på kvällen, och ska nu komma och möta mig efter jobbet ikväll. Fjäsk. Han gör så var tredje vecka och tror att det räcker. Det gör det INTE. Han börjar få slut på "andra chanser". Men jag är för trött för att göra nåt åt det, så det får rulla på till efter jul...

1 kommentar:

Anonym sa...

1. Bra då vet jag att du lever.

2. Dumpa karlsloken!