söndag, december 03, 2006

Pierres utmaning

Pierre har gett mig en radda frågor att svara på! Jag gör ett försök...

När hade du sex första gången?
Den var lätt. Jag var 18. Präktig värre. Med pojkvännen Urban som, om man tittade riktigt noga i vissa vinklar, nästan var lite lik Thåström...

Vilket är ditt favoritland i Baltikum?
Måste nog svara Estland här eftersom det är det enda baltiska landet jag faktiskt varit i! Jag och Anna åkte över till Tallinn med Estonia några få månader innan hon sjönk...

Kommer du flytta hem?
Nja. Nä. Kanske... så småningom när jag blir äldre. Svårt att svara på. Just nu vill jag vara här!

Senaste lästa bok?
Håller just nu på med Robert Goddard's "Never Go Back". Rekommenderas! Klämmer ungefär en bok i veckan. Mest deckare och thrillers, typ Jeffery Deaver, Patricia Cornwell, Harlan Coben, Dean Koontz, Val McDermid, James Patterson och Ian Rankin.

Favoritsajt på nätet?
Förutom länklistan här på sidan så blir det väl Aftonbladet, Expressen och MSN-chatten samt lite andra blandade dagligdags. Nån datingsajt när andan faller på.

Berätta en hemlighet från din vistelse i England!
Umm... Har gjort ganska många dumheter sen jag kom hit, men inga som jag ångrar alltför mycket! T ex att jag har en förkärlek för yngre killar är ju ingen hemlis direkt...

Hur länge har du arbetat på din nuvarande arbetsplats?
Började i maj i år, så ungefär 7 månader nu.

Är svenska ditt modersmål?
Oh yes.

Är du 100% svensk?
Det känns så... men ska man vara noga så är jag faktiskt 25% tysk, eftersom min biologiska farmor var från Västtyskland. Tyvärr gick hon bort redan innan jag föddes, men jag har ju min farmor Elsa som farfar gifte sig med '68.

Bästa TV-serien?
CSI! Las Vegas... sen Miami... sen NY... Men engelsk tv är väldigt bra, så det är svårt att välja ibland... Torchwood (en spin-off till Dr Who) kollar jag just nu, och Two Pints of Lager är alltid kul. Coupling var en given höjdare när den kom.

Bästa komedipersonlighet?
Det får bli delad förstaplats mellan Steve Martin och John Cleese. Hedersomnämnande till Babben Larsson för klassikern "sett en häst". Sen finns det en massa skitduktiga engelska ståuppkomiker förstås, t ex Lee Evans, Baddiel & Skinner, Billy Connolly, Ricky Gervais, Jimmy Carr, Greg Davies...

Har du någonsin transat, alltså klätt ut dig till pojke?
Näe... faktiskt inte! Inte ens på maskerad. Fast det skulle nog inte lyckas nåt vidare med min kroppsbyggnad... vissa kroppsdelar skulle avslöja mig direkt!

Hur mycket tjänar du?
Ooooooh sånt pratar man aldrig om i England. Top Secret. Men jag kan säga att det är ungefär dubbelt så mycket som jag tjänade innan jag flyttade hit.

Var kommer ditt namn ifrån?
Mamma och pappa var övertygade om att de skulle få en flicka, och namnet Helena var det som gällde. Punkt slut. Hade jag mot förmodan blivit pojke hade jag fått heta Sune eller Malte. Hemska tanke!! Helena kommer från grekiskans Eleni och betyder "fackla" eller "den lysande".

Favoritplagg?
Min fuchsiafärgade djupt v-ringade topp. Perfekt "första-dejt-topp"! Never fails.

Finns det några kärlekar du aldrig kommer över?
Magnus var den längsta hittills... och är nu en av mina absolut bästa vänner. Dom som sitter kvar i minnet mest är H och L. En grekisk ungdomsförälskelse och en mytoman-skotte. Håhåjaja.

Borgerlig eller kyrklig vigsel?
Kyrkan är väl det tjusigaste alternativet, men eftersom jag gick ur svenska kyrkan för ett antal år sedan så får det väl bli borgerlig, antar jag. Är inte religiös för fem öre.

Inga kommentarer: