torsdag, december 21, 2006

Äntligen...

...fick jag igår träffa min online-vän L. Vi har chattat varenda vecka ända sedan i maj, och bor inte särskilt långt ifrån varandra. Men inte förrän nu har vi lyckats träffas! Han var precis så trevlig som jag visste att han skulle vara. Vi tog en öl på puben, en middag på Nando's och en kopp te hemma hos mig, och pratade om livet, kärlek, resor, familjer och mycket annat.

Tyvärr ska han ut och resa några månader i januari, så vi kommer väl bara att ha sporadisk kontakt under tiden... men vi ska försöka ses igen innan han sticker.

Det är märkligt att se nån som man känner så himla väl men aldrig har mött. Snygg är han också! Men inga såna tankar nu, Helena... han är en kompis... så det så... Kompisar är bra att ha, särskilt dom som man kan vara sig själv med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en trevlig blogg! Kul att läsa lite om england, flyttar dit i januari!
Modigt av dig att träffa en internetkontakt så!

Mvh Jennifer

Helena sa...

Hej Jennifer! Kul att du hittat bloggen, och välkommen till England i januari!

Modigt... nja, ja vet inte det jag... har träffat ganska många från nätet vid det här laget, och den här killen känner jag ju verkligen väl efter så många månaders chattande...

Men visst ska man vara försiktig när man träffar nån okänd - träffas på offentlig plats, tala om för nån var man är, inte avslöja hemadress, jobb osv innan man litar på personen ifråga.