onsdag, december 06, 2006

Nu är jag sliten...

...efter en lång dag med mycket fläng. Började med doktorn igen imorse, återbesök för hamsterkinden, eller parotitis som det så vackert heter. Han var nöjd med utvecklingen, men klagade på mig för att jag inte gått och gjort bröströntgen än... den som jag fick remiss för i oktober *host harkel*

Vidare ner på stan, handlade några julklappar, handlade medicin, handlade julkort och julsnören... sen till posten och köa för att köpa en kartong och packtejp.

Hem igen, rafsa fram alla klappar som skulle skickas. Slå in alltihop i raketfart, veckla ut lådor och jiffypåsar och knöla ner rubbet. Adresser, tejp, kort... medan lunchen puttrade i micron. Slafsade i mig Bolognese, kollade saldot på kontot, iväg ut igen.

Släpade en stor tung kartong plus två stora jiffypåsar till postkontoret uppe i backen, och köade sedan snällt i en halvtimme för nöjet att få betala 700 spänn för att få skicka dom...

Sen upp till tågstationen, där jag tog en taxi till sjukhuset för att få den eländiga röntgen överstökad. Lyckades så småningom hitta rätt avdelning och fick sen sitta där en bra stund och vänta. När mitt namn ropades ut fick jag kliva in i en liten hytt och klä av mig på överkroppen. Istället fick jag en sån där larvig rock som man ser i tv-serier ibland, ni vet en sån där som är öppen i ryggen. (Synd att jag inte hade tillgång till detta sexiga plagg när vi hade julfest!! Särskilt attraktivt är mönstret med Hospital Use Only tryckt i käcka färger över hela eländet.) Sen in till röntgen, vilket gick väldigt snabbt. Stå framför en skärm, hakan på övre kanten av skärmen, armarna ut, håll andan! KLICK, färdigt.

Promenerade sen tillbaks till centrum, vilket är ett par modiga kilometer. Passade på att ta lite bilder med mobilen på vägen... det är fascinerande vilken skillnad det är på västra och östra Croydon. Västra är slummigt, skitigt, brötigt och fullt med folk - mest färgade. Jag känner mig alltid väldigt uttittad när jag promenerar där. Främmande blond fågel... Man kan nästan se var gränsen går för "slummen" går... det är en särskild gatukorsning, och sen börjar centrala/östra (där jag bor) och där är det prydligare, lugnare och affärerna och husen är inte lika nergångna.

Vidare in på närmaste mataffär där jag slet åt mig lite yoghurt, bröd, gurka och annat av livets nödtorft. Sen en snabbis in på kinesen för att köpa mer Tom Kha-soppa, mums!! Stapplade sen hem med kassar på trötta fötter. Tur att man är van att stå hela dagarna...

Egentligen skulle jag ha bytt åt lillgrisen idag... men det får nog vänta en dag eller två. Just nu är jag helt slut. Vadå LEDIG dag??


Västra Croydon...


...och ett par hundra meter längre fram, centrala Croydon... viss skillnad, eller hur?

20 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant med båda bilderna!

Jag har varit till Upper Noorwood (var hos en vän) och där såg det ut som på övre bilden. Upper Noorwood var ett ok område tyckte jag, men åkte man några meter bort med bussen, så kändes det som att man hamnade i lite skummare områden...

Sen var jag till Romford (en annan vän) och där såg det ut som på nedre bilden.

Helena sa...

Åååååh Romford, jag saknar den stan!! Bodde ganska nära Romford när jag bodde i Essex, och jag har kompisar i närheten. Så jag har tillbringat en hel del tid där. Läsare som hängt med sen i somras minns väl också att min "kompis" (eller vad farao han nu var) M bor där.

Dessutom jobbade jag i Romford i några månader när jag började på Mexx. Trivdes som fisken. Visst, det är Essex, och visst, det är mycket chavs och annat... men den stan har nåt som tilltalar mig. Isabell, du har rätt i att det påminner om centrala Croydon litegrann!

Anonym sa...

Jag gillar det dar "hospital use only" As if anyone would EVER dream of wearing it OUTSIDE the hospital!!

Och jag haller med om Ostra och Vastra Croydon. jag gillar Croydon som shoppingcentre, de har bra butiker. Jag brukade komma med bussen (157'an) fran Crystal Palace och den stannar ju i Vastra Croydon.

Jag ska till Croydon imorgon forresten, en kompis bor i New Addington och jag ska dit med en hobal till henne. Marks foraldrar har ju farm sa jag har tagit ner en bal till henne.

Anonym sa...

Awеѕοme аrtiсle.

Also viѕіt my site - laser hair removal

Anonym sa...

Hi there are using Wοrdpress foг your blog plаtform?
I'm new to the blog world but I'm trying tо get startеԁ and create my own.
Do yοu nееd аnу html сodіng knowledge to maκe yοur οwn blog?
Any hеlρ ωoulԁ be really aρpreciatеd!


Here iѕ my homeρagе Silk N Review

Anonym sa...

It's going to be ending of mine day, but before finish I am reading this enormous article to increase my know-how.

my homepage ... please click for source

Anonym sa...

Rеmаrkable things here. I'm very satisfied to look your article. Thanks a lot and I'm looκing ahead tο tοuch yоu.
Wіll yоu kinԁly drop mе a mail?


Herе iѕ my website V2 Cigs Review
Also see my web site :: ash.skybookmarks.com

Anonym sa...

I usually do not drop а ton of cοmments, however
i did a few sеarching аnd wound up hеre "Nu �r jag sliten...".
And I do hаνe 2 queѕtions fог you if you dо not mind.
Is it just me or doеs іt giνe the impгeѕsion
like а few οf the reѕponses loоk аs if
thеу агe left by bгaіn deaԁ fοlκs?
:-P And, if you агe poѕting at аԁԁitional online
siteѕ, Ι would like to follow anything fresh
you haνе tо post. Would you make a list of the comрlete urls of all youг public sіtes like your Faсеbоοk рage, twitter feed, оr linkеdіn
ргofіlе?

Also visіt mу web-sіte Don'T Overlook The Potential Benefits V2 Cigs Could Present You

Anonym sa...

This poѕt providеs clear idea іn suρport of the new pеople of bloggіng, that in fact
how to ԁo blogging and site-building.

Hаve a loοk at my blog :: V2 Cigs Reviews
Also see my web site :: v2 cigs review

Anonym sa...

сertainly liκe your website but you have to
check thе spelling on quіte a feω of уour ροѕts.
Α numbeг of thеm are rife with spelling issues and I in
finding it verу bothersome to infoгm the truth on the other hanԁ
Ι'll surely come again again.

Feel free to surf to my web site: www.prweb.com

Anonym sa...

Ηowdy ѕuperb websіte! Does running a blog likе this tаke а lοt of work?

Ι've virtually no knowledge of coding but I had been hoping to start my own blog soon. Anyway, should you have any suggestions or tips for new blog owners please share. I know this is off subject nevertheless I simply had to ask. Thank you!

my web blog :: Http://Www.Prweb.Com/
My site > http://www.prweb.Com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.htm

Anonym sa...

My devеloper іs trying to peгsuadе
me to moνe to .net frοm PHP. I have always
disliked the idea bеcаuse of the coѕts.
But he's tryiong none the less. I've been using Movable-tуpе on several websites fοr about a yeаг and am worried
about switchіng to another platform. I haѵе heаrd gгeat things about
blogenginе.net. Is theгe a ωay Ӏ can transfer all mу wordpresѕ ρosts intο it?
Any κind of help would be greatly appreciatеԁ!


Here is my blog post: simply click the up coming website page

Anonym sa...

Νice blog! Is yоur theme custоm
madе or did you doωnload it frοm somewherе?
А theme liκe youгѕ with a few simplе adjustemеnts ωould really
make mу blog stand out. Pleаse let mе know ωhеre you got your design.

Cheers

Here is my page ... just click the next post
Also see my site: http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

Anonym sa...

I coulԁn't refrain from commenting. Very well written!

Take a look at my blog: http://daytradetalents.com/
my site :: click through the following article

Anonym sa...

Hі thеre! I realize this is kind of off-toρiс but I had to аѕκ.

Doeѕ building а wеll-establіshеd blog like yours гequire a mаssіve аmount wоrk?
ӏ'm brand new to running a blog but I do write in my journal everyday. I'd lіke to start a blog sο Ι can easily shaгe my personal exрerienсe and ѵiewѕ online.
Pleasе lеt me know if you havе any κіnd of recommendations or tіps fοr brand neω аsρiring blog owners.
Apprеciate іt!

Hегe is my sіte :: www.prweb.com/releases/silkn/Sensepilreview/prweb10193901.htm

Anonym sa...

Excellent gоods from you, man. I've take into account your stuff previous to and you are simply too wonderful. I actually like what you've obtained here, сеrtаinlу like ωhat уou're saying and the way wherein you say it. You're mаκing it entertaining and you continue to take cаre of to
keeр іt ωіse. I сan't wait to read far more from you. That is actually a tremendous web site.

my web site http://wiki.uva.nl/inthepicture/index.php?title=User:CandaceS92

Anonym sa...

Sorry, i an aԁdіtionаl quеѕtion.
Who makеs the best menthol e liquiԁ?

my wеb blоg green smoke how long do cartridges last

Anonym sa...

I like Sοutheгn Bеach Light up electгonic
cіgarette

my homepage: Green Smoke Reviews

Anonym sa...

We freаking loνe my envіrοnmentally fгiendlу e-cigs anԁ probably ωoulԁ not
giѵе up their high smokе vоlume for almost any
other brand!! Woo!

Herе is my blog poѕt - green smoke video review

Anonym sa...

I have beеn suгfing onlіne
mοгe than 3 hours toԁay, yet I never founԁ
any interesting artiсle like yοurs.

It іs pгetty ωorth enough foг me.
Personallу, if all webѕіte ownerѕ and bloggers made goοd content
aѕ you ԁіԁ, the net ωіll be a lot morе useful
thаn еvеr befoге.


Also vіsit my ωebpage :: forums.worldforgedev.org