fredag, december 01, 2006

Hamsterkindad glamour

Då var den här veckan nästan över! Fort har det gått...

I onsdags fick jag knalla iväg till doktorn igen... känns som jag inte gjort annat den senaste tiden. Jag som brukar vara så kärnfrisk! Men nu hade jag svullnat upp på ena kinden/ sidan av halsen på ett väldigt mysko sätt, och hade svårt att tugga mm. Tänk er en hamster som pulat in ett halvt kilo frön i ena kinden, så hamnar ni ganska rätt... Undrade om det kunde vara knutet till hostan på nåt sätt. Doktorn sneglade på mitt hamsterfejs och konstaterade "Du kanske har påssjuka!" Öh? Är inte det en barnsjukdom? Men efter undersökning sa han att det var en svullen "parotid gland" vilket jag senare lyckades lista ut var en salivkörtel. Skumt. Samma symptom som när man har påssjuka, tydligen. Så jag fick penicillin som ska ta ner svullnaden, och ska tillbaka om en vecka. *suck*

På kvällen hade vi julfest för alla butikerna inne i centrala London. Bra uppslutning, och det var riktigt kul! Synd bara att jag inte kunde dricka mer än nåt glas vin pga antibiotikan. Vi hade bestämt oss för att vara den "blingigaste" butiken, och det tror jag vi lyckades med! Glitter, juveler, sidencaper och annat kom vi uppklädda i, och fick höra från alla hur "glamorous" vi såg ut. Själv hade jag draperat mitt illblonderade hår på ett elegant vis över ena kinden, så det skulle dölja det mesta av min "kindpåse". Hängde på mig paljettklänning, sjal och ungefär 3 kilo smycken, och var sedan redo att rocka.

Obegränsat med vin och endast små kanapéer gjorde att alla blev tämligen bladiga. Dansandet urartade redan till Abba-medleyt och regionschefen hängde sig framåt natten om halsen på mig och bedyrade att hon var såååå stolt över mig och att jag var en av de bästa cheferna hon nånsin jobbat med. Och ägarna talade om att min butik är en av dom få som de känner att de inte behöver oroa sig för och blanda sig i inför julhandeln, eftersom den är så välskött och självgående. Kul!

Efteråt hade vi en 2-timmars mardrömsresa hem med värkande fötter, tunnelbanestopp och tågförseningar, men det är en annan historia...


Jag uppblingad inför festen



Vad "mina" tjejer G och M gör här är jag inte riktigt säker på, men jag TROR att det kan vara ett försök till magdans. Eller nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men va snygg du är!

Helena sa...

Tackar tackar! *rodnar sedesamt*