tisdag, juli 18, 2006

Uuuuuuuugggggh

Vaaaarmt... flääämt...jag...står...inte...ut! Man är till och med svettig om knäna...

I TOKO-butiken på South Molton Street hade de 39 grader inne idag... riktigt så illa var det inte hos oss, men bra nära... runt 34 skulle jag gissa. Att gå utanför dörren är som att kliva in i en vägg. Fötterna är svullna och bultar och värker, att duscha på morgonen är bortkastat eftersom jag är svettig igen innan jag ens har blåst håret. Tågen blir försenade p g a att rälsen sväller, och att stå inklämd i nåns armhåla på trammen (spårvagnen) på morgonen är inte precis nån trevlig estetisk upplevelse.

Ge mig lite arktiska vindar, tack!! Vem fan behöver en vecka på Mallis när man kan vara i Croydon??

Tur att det är tisdag så jag har två avsnitt av CSI att se fram emot. Min lilla fläkt går på högvarv och jag har precis smockat i mig en Southwest Cheese Steak (stor smaskig fylld painriche) från Subway.

Konversation med killen på Subway:

Jag: "Oh, by the way... can I have some extra cheese on that one?"
Han: "Yes, sure...."
1 sekunds paus.
Han: "Would you like some extra cheese on your sub?"
Jag: "Umm... yes please..."
Han: "Okay"

Undrar om han har gått med i Mensa än.

(Sorry Cindy, jag rackar inte ner på Subwaypersonal alls! Jag kläcker själv ur mig liknande grodor varenda dag... men det var ganska komiskt! :-) )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Would you like a sub on your extra cheese?

/M

Knaster sa...

Heh, jag har aldrig hävdat annat än att mitt jobb är mer dagisfröken-funktion än något annat ;)

Det som är både det kanske bästa och värsta med Subway är att man kan få jobb där oavsett hur usel ens engelska är.