fredag, juli 21, 2006

Dagens dilemma

Fortfarande lika jävla varmt. Tack, det räcker nu! Har tillbringat hela min lediga dag i soffan framför min lilla fläkt. Vägrar att gå utanför dörren.

M är kvar på sitt jobb - nästan en hel vecka redan! Nytt rekord, ring Guiness ha ha! Fast nu har han sagt att han ska ge det 3 månader och om det inte funkar så ska han sälja sitt hus och starta på nytt nånstans. Ja ja.

Bisarr händelse häromdagen - P, en kille som jag hälsade på uppe i Edinburgh en helg för ungefär fem år sen (ni som var med på den tiden kommer nog ihåg vem jag menar), dök upp igen via mail. Han gör det med jämna mellanrum... försöker få mig att komma och hälsa på igen, fast han inte skötte det så värst snyggt förra gången. Nu fick han för sig att han skulle komma hit istället, och bokade resa medan vi chattade. Jag hade inte så mycket att säga till om... Oh well... en helg i augusti kan man väl slösa bort.

Han hade dragit ut en visdomstand och spottade blod och klagade. Vi diskuterade vad han skulle kunna äta, typ soppa eller nåt annat mesigt. Sen loggade han av.

Nån timme senare loggade han på igen, och jag frågade "vad fick du i dig till slut?" Han svarade "öööh grillad kyckling" Jag pladdrade glatt på att det minsann inte var lättuggat och lagar du nånsin mat själv osv. Han svarade lite distaherat. Efter en stund kommer det "Jag är H..." "H??" "Ja... är det P du är ute efter...?" Oops. Och där sitter han snällt och svarar på frågor om sin middagsmat från ett vilt främmande fruntimmer...

Visade sig att P hade loggat in på en e-mailadress som tillhörde killen han delar lägenhet med. Det slutade med att jag och H satt och chattade i nära fem timmar... Skittrevlig. Så nu börjar jag ångra att jag inte tackade ja till att komma upp till Edinburgh... för då hade jag ju fått träffa honom... eller ja, båda alltså... usch vad hemsk jag är ibland. Vi kom överens om att inte nämna för P att vi chattat, vill inte att han blir sur på nån av oss. Knepig situation. Fast nu har jag ju en insider som kan snoka lite åt mig he he! Det löjliga är ju att jag inte ens är intresserad av P, och det har jag också gjort klart för honom... men polaren är jag lite nyfiken på...

Inga kommentarer: