lördag, juli 01, 2006

Allvarligt talat...

...finns det någon dystrare syn än en hel tågperrong full med rödbrända, svettiga, dyngfylla, nedstämda Englandssupportrar vars lag just har åkt ur VM? Skulle inte tro det.

Idag började vårt shoppingcenter med förlängd öppettid till klockan 19 på lördagar... ett planeringsmässigt genidrag att starta just idag, måste jag säga! Fotstegen ekade ödsligt i centret efter klockan 16, då matchen började...

Fast jag var lite listig och släpade med min lilla 5-tums svartvita TV till jobbet, så jag, P och G kunde spana in fotbollen i brist på kunder att serva. Inte riktigt tillåtet kanske, men en sån speciell gång får man väl göra lite undantag. Och dom få som kom in i butiken tyckte det var kul iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det har varit en dyster kväll...

Anonym sa...

Jadu, själv lyckades man få en saftig utskällning av chefen efter en av Sveriges matcher. Jag råkade visst spetsa öronen och lyssna på radio samtidigt som jag plockade varor i butiken, inte en kund så långt ögonen kunde nå men det hjälptes inte.

Vore kul att se hans min om vi hade en TV inne. Förmodligen skulle han svälla upp i sina, på tok för tighta, byxor.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.