söndag, juli 30, 2006

Flyt

Vissa dagar är liksom bättre än andra.

I fredags kom två av de tre ägarna till TOKO till Kingston för ett möte med mig. Vi gick igenom bl a den kommande rean, företagsstrukturen och personalstyrkan i min butik. De var överhuvudtaget väldigt nöjda, tyckte att butiken såg bra ut, att teamet funkar fint ihop och att försäljningssiffrorna är mycket bra. Kul! Sen gick vi igenom problembarnet A, som jag berättat om tidigare. Hon har varit borta i fem veckor pga en kurs men ville nu komma tillbaka. Som tur var stod jag på mig och fick som jag ville - hon kommer inte att återanställas! Istället föreslog jag en snabb lösning som de gick med på - jag erbjöd jobbet till L, en av mina duktigaste deltidstjejer från Mexx. Så jag får en tjej som jag jobbat med i ett år, som jag känner väl och litar på. Hon är trevlig mot kunderna, pålitlig och jobbar hårt. Hurra!!

Och igår hade jag date med A. Vi mötte upp på en pub här i Croydon, och det blev en helkväll med pubrunda och lite biljardspel (jag suger nåt enormt och det blev inte bättre av att jag var tämligen lullig vid det laget! Klarade knappt att sikta ens ha ha) Vilken mysig kille. Snäll, rolig, intelligent och ser bra ut. Manlig men inte kaxig. Han var ganska nervös, erkände han... Rökte hela kvällen fast han inte är rökare, sa att han behövde det för att lugna nerverna. Snutt. Kvällen gick superfort och vi pladdrade på om allt möjligt. Mot slutet av kvällen skulle jag gå och köpa oss varsin öl, och då tittade han mig i ögonen och sa "Innan du går iväg... skulle jag kunna få en kyss först?" Mmmmmmm. Klart han fick. Han har precis textat mig att han kommer över ikväll...

3 kommentarer:

Bantartant sa...

Låter jättemysigt!! Ha det så kul.

Knaster sa...

Alltid skönt när ens chefer är nöjda och låter en ta tyglarna själv! :)

Helena sa...

Bantartant: det var verkligen mysigt... skönt att träffa en "normal" person för en gångs skull...

Cindy: du om nån vet hur det är... jag känner så väl igen mig när du bloggar om alla dina vedermödor!