onsdag, juli 26, 2006

Blir inte klok på karlar

Det ryktas att det var 57 grader varmt i tunnelbanan häromdagen. Låter det inte underbart, så säg?

Värmen vägrar att ge sig. Jag sover dåligt, blir trött och trumpen. Bara väntar på åskvädret som måste komma nån gång... Just nu är jag förmodligen den enda personen i hela Surrey som inte har en maffig solbränna... orkar inte ens försöka... sitter i skuggan om jag ens vågar mig utanför dörren.

Tänkte försöka mig på lite städning idag, men man får liksom ta det i etapper. Slänga en tidning, vila. Torka av diskbänken, vila. Tömma soppåsen, vila. Sortera ett par kvitton, vila.

M textade mig inatt... "har du träffat nån? Du är annorlunda, textar inte så ofta..." Vad ska man svara? Förstår han inte att jag blir lite konfunderad när han plötsligt kläcker ur sig att han funderar på att sälja huset och flytta långt bort och starta om på nytt? Det vore en sak om han hade delat med sig av själva resonemanget och inte bara sagt det sådär apropå. Vi har kommit så nära varann nu, och jag står inte ut med tanken att aldrig få se honom, även om vi skulle hålla kontakt via text och e-mail osv. Men när jag försökte förklara viftade han bort det med ett "men jag har ju inte bestämt mig än, dumsnut! Ska se hur jobbet går först. Och vi skulle ju inte tappa kontakten för det..."

Träffat nån? Nej, det har jag ju inte... Men jag kan inte ha hela mitt liv på stand-byläge tills han vet vad han vill. Vad gör man? Väntar på att han inser vad vi har, eller går vidare och ser honom enbart som en kompis? Jovisst, jag dejtar ju ganska friskt... Men det har jag inte berättat för honom eftersom jag inte vill att han ska veta. Vill inte förstöra nån eventuell chans vi har. Dejtandet är ändå mest ett sätt att komma ut då och då, ta en öl, ha en trevlig kväll. Skulle det bli nåt mer än så är det en bonus.

På lördag ska jag träffa A, som dök upp ganska nyligen. Det är nåt speciellt med honom... kan inte riktigt sätta fingret på det... kanske är det att han verkar vara uppriktig! Har träffat alldeles för många "players" så jag kanske har blivit lite cynisk?

Fy fan vad jag krånglar till det för mig! Och så P som ska komma i augusti... håller på och mailar mig hela tiden. Han verkar tro att han har halva inne redan. Är karlar verkligen så korkade... eller tror dom att VI är det?? Som han betedde sig för fem år sen så skulle det väldigt mycket till innan jag ens skulle överväga att tro på honom igen. Och så jävla toppen var han inte ändå, ha ha! Har inte hört av hans kompis H igen, men tror att han håller sig undan för att inte sabba för P... precis som om det skulle hjälpa he he

Inga kommentarer: