lördag, mars 25, 2006

Studenten 1986

Har fått mail från gammal klasskompis (via Anna som vänligen vidarebefodrade) om studentjubileum. Holy shit, det har gått 20 år!! Var det inte 10-årsfest bara häromåret?? Inte för att jag gick på den, Pia och jag tyckte det var viktigare att gå på GötaJoggen den gången, eftersom det är en av årets bästa utekvällar... (Host, man har nog mognat lite sen dess...)

Sundsta, mitt Sundsta, skall aldrig fördunsta
evig och klar brinner lågan
(cheesy men sentimentalt, kläm i nu alla Sundstaiter!)

Plötsligt känner man sig lite gammal.

Apropå 80-talet så skulle jag vilja rekommendera alla i någorlunda samma ålder att läsa boken "Två nötcreme och en moviebox". Fick den av Anna i somras och den är precis hur rolig som helst. Skriven av två grabbar som växte upp på 80-talet, och det vimlar av anekdoter och företeelser som man pinsamt nog känner igen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Märks du vart borta från Sverige ett tag...Filip Hammar och Wikingsson är ju mega kändisar nu haha..skrivet av två grabbar jojo..dags att du uppdaterar dig på kändisar 2006 kanske då

Anonym sa...

Märks du vart borta från Sverige ett tag...Filip Hammar och Wikingsson är ju mega kändisar nu haha..skrivet av två grabbar jojo..dags att du uppdaterar dig på kändisar 2006 kanske då

Devoted sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Devoted sa...

Jag försöker komma på resten av tonerna du slår an och söker runt på nätet utan att finna....

Visst börjar den Susande lindar, ljus i advent, men sen är det en stor lucka tills ett mellanstick som gick nåt i stil med
Innergården helig
Ser jag för min inre syn
.... ..
där grundarens namn
står hugget i sten
- David Helldén

Sundsta mitt sundsta,
skall aldrig förduuuuuunsta
Evig och klar brinner lååågan


Kan du/nån hjälpa till med resten?

Unknown sa...

Susande vindar ljus i advent. Vågorna slår mot kunskapens högborg. Stiglös står värde för dig. Framtidens guldpriset vilar på glänt. Innergården helig ser jag för min inre syn. Finner vården helig där grundaren man står hugget i sten, David Helden. Längsta mitt Sundsta skall aldrig förundras. Evig och klar brinner lågan....
Ungefär så tror jag

Unknown sa...

Stiglös står värden för dig student.Framtidens guldport vilar på glänt....