fredag, mars 03, 2006

Euro disco

Har kommit hem från ännu en pest-dag på jobbet, och då är det inte så dumt när man slår på TVn och det är "50 Greatest Euro Classics". Suveränt!! Vem kan glömma musikaliska pärlor (hmm nåja det funkade iallafall...) som t ex Spagna "Call Me", Vengaboys "Boom Boom Boom Boom", Milli Vanilli "Girl You Know It´s True", Eiffel ´65 "Blue (Da Ba Dee)" och Culture Beat "Mr Vain". Snabba flashbackar till Greklandsresor, poolpartyn i Sysslebäck och svettiga nätter på Plazas dansgolv... Those were the days!

En hel del svenskt också... Abba, Eric Prydz, Alcazar, Dr Alban, Europe, Ace of Base (usch), Cardigans och Roxette.

Nessa behagade aldrig dyka upp idag. Allt var förberett, extra personal inne så jag skulle kunna koncentrera mig på besöket, alla prydliga i sin Mexx-uniform, avdelningarna i toppskick, jag satt uppe halva natten för att fylla i alla formulär... Vid tolvtiden ringde hon och svamlade om personalsituationen. Nu får jag inte ens rekrytera för Sharans timmar, hon slutade i förra veckan hastigt och lustigt. Efter 10 minuter skulle hon lägga på, och jag frågade "hur blir det nu, är du på väg eller?" Och hon svarar bara att "oj ja, jag kanske skulle ha sagt det tidigare... jag har fått lite annat på agendan så jag kommer inte. Vi får ta det när du är tillbaks från din semestervecka." Vadå nonchalant!!

Inga kommentarer: