torsdag, mars 30, 2006

Helena den otaktiska jobbsökerskan

Dags för intervju nummer två. Har laddat som bara den, valt kläder - och smycken! - med omsorg, förberett frågor och svar... Butiken jag skulle träffa regionschefen Tara i ligger precis runt hörnet från Mexx flaggskepp på Oxford Street, och eftersom jag var ute i god tid tänkte jag titta in där och spana lite. Och vem möter jag i dörrn om inte mininazisten Nessa... Hoppas hon inte hann se att jag var uppklädd i kostym på min lediga dag, då kanske hon börjar undra. Ha ha ha, nåja.

Intervjun visade sig vara 15 minuters snack! Tara förklarade att ägarna var upptagna hela veckan. Dom har 3 kandidater kvar (inklusive undertecknad) och hon skulle träffa alla tre idag och sedan välja ut en person som får gå vidare och träffa ägarna nästa vecka. Hon sa säkert tio gånger att det var "lovely to meet you" och pratade lite allmänt om var jag bor, erfarenhet osv. Hon frågade om löneanspråk och jag talade om vad jag tjänar nu, sa att det viktigaste är att hitta ett jobb jag trivs med (Jag är extremt otaktisk när det gäller såna frågor!) Så frågade hon rätt ut om jag skulle ta jobbet om jag blev erbjuden och jag svarade "absolut, så länge jag kan klara mig på pengarna" (ännu mer otaktiskt) . Hon svarade att det inte skulle vara nåt problem eftersom dom "inte skulle erbjuda mindre än vad jag har nu".

Sen frågade hon när jag är ledig nästa vecka och bokade raskt in onsdag för att komma och träffa ägarna. Eh?? Så jag antar att jag är bästa kandidaten, eller...?

Skit också, då måste jag hitta ytterligare nåt nytt plagg att ha på intervjun... kan ju inte komma i samma...

Inga kommentarer: