torsdag, september 08, 2005

Strul och dejter

Idag har det varit en riktig mardrömsdag på jobbet. Vi flyttade en avdelning till ett annat våningsplan i förrgår, och idag skulle Mexx-datorn för den avdelningen flyttas till ett annat kontor. Men allt som kunde gå fel, gick fel. Jag fick jaga huvudkontoret, min regionschef, en av cheferna från Allders, killen från IBM samt televerket. Suck! Dessutom fick vi en leverans på ungefär 30 lådor plus 3 "hästar" (stänger på hjul) till damavdelningen. Vi hade väl plats på butiksgolvet för innehållet i 4-5 lådor, max. Fullständigt kaos hela dan, och varmt och jäkligt.

Inte blev det bättre av att jag var lite bakis heller... Ny date med Andy igår, jättemysigt. Den här gången blev det nudelbar och två pubar, och sen satt vi hemma hos mig och kollade tv ett tag innan jag sparkade hem honom under protester :-) På lördag är planen att vi ska åka till Swindon (för övrigt en av de tråkigaste platserna i England, jag var där i två dagar på kassatränarkurs när jag jobbade för House of Fraser) och kolla fotbollsmatch med hans favoritlag Southend. Isåfall blir det första gången jag går på fotboll här i England, vilket ju är lite skruttigt med tanke på att jag har varit här i tre år nu...

Förresten var det tre år sen i tisdags som jag flyttade hit, två år sen jag flyttade till Ockendon (där jag bodde förut) och ett år sen jag började på Mexx. Samma datum tre år i rad, 6 september. Knepigt!

Här kan ni se vår tjusiga nya "XX by Mexx"-avdelning:

1 kommentar:

Anonym sa...

Slarvigt att inte skriva vilka Southend möter..nu får jag ju va orolig att de möter Leyton Orient..ett gammalt fint lag som Klasse Möllberg provspelat för som ung..enligt luddiga källor.