måndag, september 12, 2005

Fotboll och smörgåsbord

Hade en riktig toppenhelg tillsammans med Andy!

På lördag förmiddag åkte jag in till London och mötte upp med Andy och två av hans polare, Mike och Phil. (Av någon outgrundlig anledning påminner dessa två mig mycket om herrar Ranström och Sjöstedt!) Biltur till Swindon där vi såg deras favoritlag Southend vinna med 2-1 över hemmalaget Swindon Town. Ganska kul även om jag inte är nån större fan av sporten i fråga - men stämningen var härlig. Engelsmännen skräder ju inte orden direkt och den stackars domaren fick stå ut med tillrop i stil med "Don´t even know the f**king rules, you bald twat!!" Tillbaks i London blev det middag på indisk restaurant och en rejäl pubrunda innan Mike och Phil stack hem till Southend.

Mike och Phil var görtrevliga, jag kände mig som en i gänget nästan direkt. Lite pinsamt för Andy blev det när båda två kommenterade hur städad och prydlig Andys lägenhet såg ut för en gångs skull. Phil viskade "han har verkligen ansträngt sig, ska du veta!" Näpet. När jag garvade muttrade Andy nåt om att nästa gång skulle han leta efter en flickvän som var på HANS sida. He he he :-)

På söndagen (efter en lååång sovmorgon) åt vi lunch på den svenskägda restauranten Garbo´s i London. Det var KANON - svenskt smörgåsbord med gravad lax, sill osv, hemlagade köttbullar och ostkaka med sylt och grädde. Mums!! Andy smockade i sig flera portioner och tyckte det var toppen. Restauranten var härligt överdrivet svensk med älghuvud på väggen, dalahästar överallt och massor med porträtt av Garbo och kungafamiljen...

På eftermiddan slappade vi mest, strosade runt i Shepherd´s Bush och Kensington (där Andy bor), kollade lite tv osv innan vi knallade ner till en pub för en "pub quiz". Detta är ett typiskt engelskt fenomen vilket innebär att man sticker ner till den lokala puben, tar ett par pints och deltar i en frågesport som puben ordnar. Det är väldigt populärt - och kul - men svårt var det! Frågorna handlar om konst, musik, fotboll, nyheter osv. Nåja, vi var bland dom främsta iallafall...

Och nu förstår jag att ni är nyfikna på hur Andy ser ut, så här kommer en bild...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Football and buttergoosetable...

/M

Anonym sa...

Vill se bild på Phil och Mike...om det är Englands svar på mig och Sjöstedt tack..haha..fan att Swindon fick stryk..det var tungt..