tisdag, september 20, 2005

Gerry snor min personal!

Har varit några händelserika dagar! Jobbade på lördagen men hann med att käka middag med Andy på kvällen. På söndagen slappade vi mest, gick på pub quiz igen osv. Andy ska till Paris och Amsterdam med kompisar och ville att jag ska följa med. När jag svarade att det vore toppen men att jag nog inte har råd med båda svarade han bara "Nä men det har jag!" Så jag faxade in en semesteransökan och som tur var fick jag ett okay :-) Redan nästa lördag bär det av till Paris, där vi ska gå på galopptävling, äta god mat och bara må gott.

Idag ringde min regionschef Gerry och talade om att nu var det dags att låna ut Tanya, min assistant manager. Vi har diskuterat det förut, de behöver någon tillfälligt som kan sköta vår concession på Regent Street i London. Och eftersom vi i Croydon (enligt Mexx) är överbemannade ville de låna Tanya i några veckor. Det är bra för Tanyas karriär, hon har chansen att få bli chef för en egen concession framöver om hon sköter det här rätt, men samtidigt kommer jag att sakna henne. Hon är duktig på jobbet och har nu också blivit en bra kompis! Det innebär också för mig att jag kommer att bli ståendes på damavdelningen mycket mer och kommer inte att ha så mycket tid att gå runt och se efter de andra tre avdelningarna. Mutter morr.

Inga kommentarer: