onsdag, september 28, 2005

Kommissarien knackar på

...nu är Viktiga Besöket äntligen över! Var på jobbet 8.30 igår morse och jagade vita skjortor till personalen inne på lagret. Måste göra gott intryck... Fulla med vik-veck förstås, så jag fick jaga runt igen och leta strykjärn. De dök upp redan före tio, och tittade runt i ca 5 minuter innan de försvann till mötet. Kom tillbaks efteråt, ytterligare 5 minuter och sen åkte de vidare. Typiskt England. Man sliter i en vecka för att få iordning, och sen är de där i tio minuter...

Igår kväll kändes det som om jag var med i Morse eller Midsomer Murders eller nåt... det knackade på dörren på kvällen, och utanför står en civilklädd detektiv och visar polisbricka och allting. Något hade hänt i lördags morse i ett av husen mittemot, men han talade aldrig om vad. Polisen gick runt och pratade med grannarna nu, för att se om vi hade hört/sett nåt. Men jag var ute på stan på lördag förmiddag, så det enda jag märkte var en polisbil ute på gatan. Kändes lite spännande, men lite obehagligt också eftersom jag inte vet vad det var som hade hänt. Polisen sa att jag nog skulle komma att läsa om det i tidningen, men än har jag inte sett nåt! Fantasin skenar vilt... droger? terrorister? bankrånare? Hmmm...

Hade det varit på söndagen hade jag nog trott att det haft att göra med mordet på fotomodellen. Ni kanske har läst om det, jag vet att det har stått i svenska tidningarna om den 18-åriga fotomodellen som blev knivhuggen utanför sitt hem i helgen. Croydon, förstås... Usch usch.

Kändes skönt att få tillbringa en lugn kväll med Andy efter denna hektiska dag! Han har varit bortrest sen i fredags och jag upptäckte att jag saknade honom mer än jag hade väntat mig...

Inga kommentarer: