fredag, november 25, 2011

Snabbvecka

Den här veckan har gått jättesnabbt, känns det som. Först var det ju uppståndelsen när Kostdoktorn länkade till min blogg i måndags. Det trillar fortfarande in en massa extra läsare, jättekul!

I måndags var det också en väldigt viktig dag för en väldigt liten dam. Lilla söta Ciara blev äntligen lagligt fullt ut Sophie och Normans adoptivdotter! Familjen, hälften svensk och hälften engelsk, bor i Hull i norra England och vi fick kontakt för några månader sedan. Sophies blogg kan jag rekommendera, den är både lättläst och trevlig :) GRATTIS till hela familjen, ni är så goa allihop!

En av våra närmsta grannar går i väntans tider, "due date" var den 22 november men jag ser henne fortfarande varje dag släpa hem kassar från Tesco med magen i vädret. Galna människa! Om det var jag skulle jag istället definitivt utnyttja situationen och låta Andy göra alla jobbiga tunga grejer. Fast... det gör han ju nu också! Det är iallafall första babyn för våra grannar, och den blivande pappan verkar betydligt nervösare än mamman. Hoppas det går bra, jag fortsätter spionera från fönstret i mitt "kontor"...

Igår hade vi besök hela eftermiddan, så den dagen gick fort den också. Berättar mer om detta vid ett senare tillfälle, det är fortfarande lite halvhemligt och privat sisådär.

Idag blir det lite lugnt. Jag sitter och filar på min nya webshop, förhoppningsvis är alla länkar osv klara inom de närmsta dagarna. Det blir en stilren enkel shop med enbart smycken och bling, känns kul! Soligt och ganska varmt idag, så turen till postkontoret blir förhoppningsvis smidig. Kanske tar en liten promenad på stranden också medan jag är där... Ikväll blir det fläskfilé med fetaostsås och ett färskt avsnitt av Criminal Minds hemma på soffan efter att Andy tagit sin eftermiddagslur. Myspys.

2 kommentarer:

sophie sa...

Tack för att vi blir omnämda i din fian blogg. Vill bara säga att träffa någon i bloggrans sfär är otroligt och någon som vi tycker så mycket om till på köpet. Ser framemot att vi ses nästa år. Jag kommer arbeta på att flytta Hull närmare Devon....hard work but a girl gotta do what a girl gotta do....!! Kram till er från oss!

sophie sa...

och lära mig stava ser jag hehehehehe