fredag, november 11, 2011

Bortskämmardag

I tisdags var det alltså dags för en Pamper Day på vackra Arlington Court strax utanför Barnstaple. Jag och Tracey hade varsitt bord, jag med mina smycken förstås - och hon visade upp sina inramade fotografier och erbjöd bokningar för t ex bröllopsfotografering. Är du nyfiken har hon en hemsida här. Hon fotar också det hon kallar Boudoir Babes, dvs sexiga intima foton som överraskning till pojkvännen t ex... men jag vet inte om det är så många som vågat nappa på det hittills!


Så här fint är Arlington Court. Anrikt och vackert, med enorm trädgård från 1800-talet. Vilken otrolig miljö för oss att sälja i, jämfört med mitt skrivbord hemma!

En sån här skylt hittar man ju inte varje dag precis. Fast några påfåglar såg jag aldrig till, tyvärr.


Här har vi hela härligheten. Vi hade ömtåliga antika glasskåp med diverse rariteter alldeles bakom oss, och det var lite nervöst att klampa runt bland alla antikviteter (undertecknad ej inräknad). Det var lite väl mörkt i entréhallen där vi höll hus, så det slutade med att jag stod och lös på smyckena med min mobiltelefon större delen av eftermiddagen!

Arlington var fullt av välklädda medelålders damer som gick runt och drack Bucks Fizz, fick nackmassage och makeovers och hade pengar att spendera på "onödigheter". De var väldigt positiva, och jag fick massor med komplimanger för mina smycken (dagen till ära hade jag enbart mina handgjorda grejer med mig och då känns det ju lite extra kul när folk gillar det man säljer).

Många frågade var jag "fanns till vardags" och verkade besvikna att jag inte hade en liten butik nånstans som de kunde besöka. Överlag var dagen riktigt lyckad och jag kom hem på kvällen med fickorna fulla med pengar och ett par beställningar att skicka ut. Inte dumt! Dessutom har jag nu blivit kontaktad av en av damerna, som undrade om jag ville komma och "hålla ett föredrag" om mina smycken på hennes Women's Institute-förening. Inte vet jag hur man gör nåt sånt, men jag ska fundera på det lite...

1 kommentar:

sophie sa...

Hej vännen! Så kul det låter. Jag höll också på med göra smycken vi är så lika hihihi jag ser framemot se dina alster "live"!! Din kompis intima foton verkar spännade! Kram