måndag, november 21, 2011

Besöksräknaren luktar bränt!

Wow, vilken dag! Vilken respons på min bloggpost från igår kväll... där ser man vad som kan hända när Kostdoktorn Andreas skriver ett par rader! Många tusen läsare har klickat sig in här på bloggen under dagen, och min stackars besöksräknare flämtar fortfarande av överhettning.

Tack till alla trevliga människor som har kommenterat och hört av sig här och på andra ställen, underbart att höra så många positiva historier om andras erfarenheter och hälsovinster. Och tack till Andreas från en gammal Karlstadtös. Jag känner mig hedrad :)

Firade "uppståndelsen" genom en snabb runda till Morrisons för matinköp. Och snabbt går det ju verkligen när man kan skippa hälften av mathyllorna! Som du ser är vi inte superstrikta med att allt ska vara från scratch, burgarna t ex är toppen att ha i frysen för snabbmiddagar och de innehåller faktiskt bara köttfärs och salt. Carbohydrates NIL. Slå det!

Majonnäs gör jag själv ibland, men för det mesta köper jag färdig. Ägg använder vi bara om de är från frigående höns. Skulle gärna köpa allt ekologiskt, men tyvärr blir det lite för dyrt just nu... Idag blev det slaktarens bästa korvar med blomkålsmos som tillbehör, Andys favorit. Imorrn kör vi färsk lax i ugnen, kanske med en bit Brie till. Nam nam!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inspiration...

http://www.mariannslchf.se/
http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/

/Stockholm - Sweden

Eva in Athens, Greece sa...

Vad duktig du är med nyttig mat och viktminskning. Tänker alltid att jag ska...
Kul att du hittade en fin klänning och nya skor som du gillar! Alltid roligt med något nytt!

Helena sa...

Hej Eva, brukare läsa din blogg ibland - den är jättefin! Som sanna Greklands- och Athenfantast blir jag dock ganska avundsjuk och längtar dit, så jag får ransonera läsandet... :)