torsdag, augusti 17, 2006

Personalbyte

Vissa har inte mycket uthållighet. På måndag eftermiddag fick jag besked från Lisa att hon tyvärr inte kunde ta jobbet (öööh jag trodde att hon redan HADE tagit det eftersom hon börjat...?) eftersom resorna skulle bli för jobbiga och hon hade för mycket att göra med universitetsstudierna 5 dar i veckan. Oooookej. Att som fallit på plats den senaste tiden skiter sig tydligen.

Smärre panik eftersom jag inte har lust att göra 6-dagarsvecka varenda vecka! Jag ringde upp den bästa av tjejerna jag intervjuade i maj när jag började, och som tur var så var hon fortfarande intresserad! Idag mötte jag upp med henne för ett snabbt snack om vad hon kunde göra och vad vi behövde. Visade sig att hon tyckte att timmmarna var perfekta för henne, och hon ville väldigt gärna ha jobbet. Så jag erbjöd henne samma villkor som Lisa, och hon börjar på måndag. Jippiee!

Fick ett nytt text från Lisa att hon inte kan jobba söndag den här veckan... skulle bort med familjen eller vad det nu var. Så det blir bara lördag och sen slutar hon.

Där ser man att det inte lönar sig att vara schysst mot folk. Man blir alltid utnyttjad.

2 kommentarer:

Knaster sa...

Det är vid sådana tillfällen jag säger "kan du inte jobba söndag så behöver du inte jobba lördag heller. Tack och adjö, fröken!" bara för att jävlas tillbaka.

Helena sa...

Hade jag nån annan som kunde jobba den dan skulle jag göra det också, absolut. Nu kör jag istället med "eftersom det är hennes sista dag kan hon ju göra alla skitjobben typ torka golvet, slänga sopor, polera silver i ett par timmar, gå på lunch klockan halv fyra" principen :-) Hon måste ju ändå släpa sig dit för att lämna nycklarna och fylla i en P46... Kanske skulle tvinga henne att dansa till de sjungande mekaniska jättebjörnarna som står utanför vår affär och skrålar varje halvtimme... underhållning för våra kunder!