onsdag, augusti 23, 2006

Fyra saker

Fick utmaning från både Tanya och Vivi igår (fast båda på engelska så jag får väl göra två versioner), so here goes:

4 saker om mig! (som ni kanske inte visste)

4 jobb jag har haft:

Cafeteria-ansvarig på Sparbanken
Kioskägare (Melona Frukt och Konfektyraffär i Karlstad)
Egen företagare (Athena Bijouterier i Karlstad)
Sales Manager på House of Fraser, Lakeside

4 filmer jag skulle se om och om igen:

Rivierans guldgossar
Thelma och Louise
Mycket väsen för ingenting
Life of Brian

4 platser jag bott på:

Uppsala (första 8 åren)
Karlstad med omnejd (Norrstrand, Våxnäs, Gruvlyckan, Vålberg, Skoghall osv)
South Ockendon i Essex
Croydon

4 saker jag ser på TV:

CSI (missar aldrig!)
Vänner (när jag inte har nåt bättre för mig)
House
Two Pints of Lager and a Packet of Crisps (udda o väldigt engelsk komediserie)

4 platser jag varit på semester:

Mombasa, Kenya (när jag var 8 år... vilken upplevelse!)
Vouliagmeni, Grekland (många gånger)
Polen (2 gånger)
Ilfracombe, Devon (mmmm vilken pärla)

4 websajter jag besöker dagligen:

Hotmail
Aftonbladet
Tjuvlyssnat.se
Londonsvenskar.com
(plus säkert minst 50 andra)

4 matfavoriter:

Nando´s 1/2 flame grilled chicken with lemon & herb marinade, mmmmmmmmm
Surströmming
Pizza Granhult med extra bearnaise från Norrstrands Pizzeria
Mammas risgrynsgröt

4 platser jag hellre skulle vara just nu:

I en viss persons säng...
I trädgården i Vålberg, sittandes i skuggan under det stora äppelträdet
På Nando´s
På stranden i Vouliagmeni utanför Athen
(fast jag är faktiskt ganska nöjd där jag är!)

4 personer jag tror kommer att anta utmaningen:

Förmodligen inga för jag har inga vänner, ha ha ha!
Hmm... Anna, Magnus, Zappa och Herr Ranström...?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej helena
har kollat in din blogg lite låter som du har det bra i england *L*
Men läste om hur mycket genomsvensken jobbar och vi jobbar lite mer än så *L*
i snitt så jobbar vi 173 timmar i månaden och om du tar det x 11 månader så blir det 1903 tog bort 4 veckor for semester för det är vad dom flesta tar ut *L*
Men du har rätt vi ska inte klaga vi har det bra.
Hoppas att du kommer och tittar på min blogg
http://evamojje.spaces.live.com/
Ha de bra
Eva & Mojje

Anonym sa...

Hejsan!
Visste inte att det var du som ägde Athena, kul!
By the way....har du något bra tips på någon marknad (typ med kläder och sånt på lördagar i London? Förutom Camden och Portobello...Åker över till helgen.
Hälsningar från en Skoghalls tjej

Anonym sa...

Mimmi, en av mina favoritmarknader ar dels Spitalfields Market - googla sa borde du hitta lank. Cheers fran Vivi (ocksa boende i London.)

Anonym sa...

Mimmi, har ar en bra lank for East London's marknader; http://www.eastlondonmarkets.com/

Anonym sa...

Forlat, bara jag igen...! Har ar en lank for Old Spitalfields Market vilket var den som jag initially menade. :-)

http://www.visitspitalfields.com/osm.html

Helena sa...

Fasen, jag jobbar ju alltid lördagar så har vääääldigt dålig koll på marknaderna...

Covent Garden är ju mysigt också, men inte den sortens marknad kanske... Shepherds Bush har en... och minns att jag för många år sen var på en som hette Leather Lane...

Mimmi, kul att du minns Athena! Hoppas du får en toppenhelg i London!

Anonym sa...

Men jag har ju ingen blogg att publicera alla hemlisar om mig på... What to do?! Men jag kan i alla fall konstatera att jag hade koll på de flesta av dina :-) Man var väl med både i Vouliagmeni anno 1984 och Polen anno 1990 (?)...

Skulle för övrigt gärna befinna mig i Croydon denna helg! Förutom mina egna två små busar ska vi passa syrrans två hela helgen. Vaddå vila och återhämtning efter en hård arbetsvecka?!?

Ciao,
Anna

Anonym sa...

Men vad hände med Gäddtårta och Melun?
/M