tisdag, augusti 08, 2006

En menlös boss

Fan att man ska vara så blödig! Bara för att min deltidare P hade chans att åka till Frankrike några dar med sina kompisar... snäll som jag är så sa jag "jovisst kan du få ledigt!"... och resultatet blir att jag får en sexdagarsvecka eftersom jag måste rycka in på söndag och jobba en extra dag. Kan inte lämna L själv en hel dag när det är hennes första vecka! Så går det när man är för snäll... att jag aldrig lär mig! Fast jag föredrar att vara så här framför att vara elak och strikt :-)

Ett annat resultat var också att P från Edinburgh inte kommer och hälsar på den här helgen. Lika bra det. När jag berättade att jag var tvungen att jobba både lördag och söndag och jag dessutom hade mage (enligt honom) att kräva att han skulle boka hotell och att han inte kunde tillbringa dagarna med att sitta i min lägenhet och kolla tv (nån jävla måtta får det väl vara!) blev han lite sur och textade senare att han inte kommer den här gången eftersom han inte tänker sitta på nåt hotellrum och glo medan jag jobbar. Så nu behöver jag inte fundera på det! Skönt. Trodde han verkligen att jag skulle ta emot honom med öppna armar efter fem år??

Inga kommentarer: