lördag, december 10, 2005

Julsånger

Jösses vad veckorna rinner iväg just nu... tänker varenda dag att jag ska uppdatera bloggen, men det kommer alltid nåt emellan! I och för sig så har jag väl bara 2 - 3 kvällar i veckan för mig själv, resten träffar jag Andy - och så julstress på jobbet, plus en suspenderad tjej och en kille som jag fick sparka igår (nu har jag blivit maktgalen, ha ha) så det kanske inte är så konstigt att det är fullt upp.

Det känns bra iallafall... vi har setts väldigt mycket på sistone och det verkar växa fram nåt bättre ur den tveksamhet jag kände tidigare. Vi ska fira jul ihop - julafton blir svensk hemma hos mig med svensk julskinka och pepparkakor och julmust (tack gode gud för IKEA!) och juldagen blir engelsk hemma hos Andys föräldrar. Presenteras för svärmodern för första gången på jul, hmmmm. Nåja, vad jag förstått av Andys prat så blir de nog överlyckliga bara han har med sig nån som är någorlunda icke-psykopatisk, och den klassificeringen ska jag väl klara...

De började spela julsånger på jobbet sex veckor före jul. Sex veckor!!! Snart börjar det likna kinesisk vattentortyr - dropp, dropp, dropp, dropp, dropp, dropp, dropp, dropp, dropp. Jag räknade ut att om dom spelar 15 sånger per timme, 8 timmar om dan i sex veckor så kommer vi att ha lyssnat oss igenom 3600 klämkäcka julsånger på julafton. Hur illa tror ni man mår då?? Inte konstigt man får panikångest på morgonen när man ska iväg, he he he...

Inga kommentarer: