tisdag, december 27, 2005

God jul!

Då var det över för den här gången då. Blev ganska lyckat iallafall! Kvällen för julafton kom Andy över till mig, och vi var kvar här ända till juldagsmorgon. Lugnt och skönt, bara vi två. Och de flesta av er via telefon, förstås! Fick t o m ett samtal från Zappa som för tillfället befann sig i Chile. Kul!

Jag fixade ihop en svensk julmiddag med det jag kommit över, så det blev sill, potatis, julskinka, rödkål, älgkorv, bröd och edamer, hemlagad rödbetssallad, julmust , pepparkakor och clementiner. Inte så tokigt! Andy glufsade i sig en rejäl portion.

Sen hängde jag med på lite Kalle Anka via telefon med mamma... man behöver nästan inte se det eftersom man kan varenda replik och scen utantill :-)

Fick två armbandsur (han påstod att han inte kunde välja!) och en DKNY-väska av Andy. Bra gjort av en karl! Mamma hade skickat en fullproppad låda med presenter och svenska specialiteter som jag saknar här, böcker, kalendrar, smink och allt möjligt.

På juldagen åkte vi igen till Andys föräldrar för middag och klapputdelning. Engelsk julmiddag består normalt av kalkon med fyllning, ugnsrostad potatis, brysselkål (blä), palsternackor, morötter och sås. Och sen Christmas Pudding, jultårta med glasyr, choklad... Puh. Och den engelska motsvarigheten till Kalle skulle väl vara The Queen´s Speech, när drottningen talar till nationen kl 3 på juldagen. Alla måste titta.

Fortfarande lite stelt, jag är van vid mer öppna och lättsamma människor... men jag tror nog att dom ändå anstränger sig för min skull. Syrran är rätt så negativ och fräste åt allihop utom mig, men mamman är snäll om än återhållsam. Känns som om hela familjen är väldigt gammalmodig! Oh well, kunde väl vara värre.

Var skönt att komma hem till mig på annandagen iallafall...

Inga kommentarer: