lördag, december 17, 2005

Meet the parents

Huga, nu var det dags att bekanta sig med "svärföräldrarna"! Ikväll ska vi åka över till Basingstoke, där Andys föräldrar bor. Stannar över natten, och sen är det hans morbrors 60-årsfest imorgon. Inte nog med att man måste vara artig och trevlig mot mamman och pappan, man åker på att träffa hela j**a släkten på en gång! Nåja, det är väl lika bra att få det avklarat... det blir ju lite lättare på juldagen också, om jag redan har träffat dom... Får koncentrera mig på att vara söt och näpen några timmar, så går det nog bra he he he. Mamman är katolik och ganska religiös, så tydligen kommer vi t o m att sova i skilda rum inatt. Välkommen till 2000-talet!! Komiskt. Fast jag är ju ganska härdad efter Jems familj...

På jobbet är det slitigt och stressigt. Mexx vägrar att ge mig övertidstimmar till jul, vilket innebär att jag ska klara att bemanna 4 avdelningar 9 - 21 varje dag nästa vecka med 4 personal, inkluderande mig själv. Hur enkelt blir det?? Känner mig less på det just nu. Till råga på allt har jag drabbats av hälsporre-syndrom, vilket innebär att undersidan på min ena häl smärtar nästan oavbrutet vissa dagar. Inte så himla enkelt att gå och stå 8-9 timmar om dan då... Har köpt specialsulor till skorna, vilket hjälper lite, men det är ändå väldigt jobbigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)