måndag, april 23, 2007

Nämen Pierre...

Av alla listor du kunde skicka mig, så väljer du en om politik?? Tack för den. Bara för att jag är så fruktansvärt dåligt insatt. Hmm.

Detta är en lista om världsläget.

Tror du att Skåne någonsin blir självständigt?
- Tja, varför inte? Det där gänget som åker ner till gränsen och spettar lite varje år kanske lyckas till slut...

Vem föredrar du, George W Bush eller Bill Clinton?
- Måste säga Clinton. Vem som helst är ju bättre än Bush!

Vem skulle du vilja se som Frankrikes president?
- Jag tycker det vore intressant med en kvinnlig president, så jag håller nog på Royal. Fast jag kan inte påstå att jag vet mycket om vad hon står för!

Bör Sverige minska det engelskspråkiga inflytandet?
- Nej, fram för mera engelska! :-) Däremot tycker jag att svenskan måste bevaras i form av folk som faktiskt kan STAVA ordentligt på sitt eget språk. Det är ännu värre här i England, håller på att bli en nation av analfabeter.

Vilken är huvudstaden i Peru?
- Lima (vad har det med resten att göra? Har jag missat nåt?)

Kommer svenskan att försvinna som officiellt språk i Finland?
- Inte en aning.

Bör Sverige ge bistånd till Kuba?
- Nja... tveksamt.

Var det rätt av Mona Sahlin att ha en debatt med sverigedemokraterna?
- Debatt? Öhhh... har hon haft en debatt?

Vad är din mest vågade politiska åsikt?
- Tror inte att jag har en.

Bör Irland tvingas att tillåta abort?
- Ja, absolut.

Vems makt skulle du vilja minska?
- Pierres, så att han inte kan skicka fler listor av den här sorten. Jag älskar listor... men inte såna med politiska frågor!

Inga kommentarer: